Evita is een Friese merrie van 16 jaar oud, loopt onder het zadel en voornamelijk voor de kar in tweespan.
Zelden in het enkelspan, dus taak van het ombouwen van tuig was even aan mij.
Het is een verschrikkelijk lief paard, en met haar ga ik mijn koetsiersbewijs doen in Juli, de paarden werden me aangeboden om de oren maar ik was best wel kritisch... Op dit paard heb ik vorig jaar gezwommen, en sinds dien ben ik verliefd. Op vrijdag heb ik normaal altijd club menles en die rijd ik eigenlijk al maanden niet met eigen pony, en was mijn hoefsmid zo lief om Evita voor mij in te laden en mee te nemen naar de club te rijden.
Ik heb eigenlijk al weken geen zin om te rijden, serieus te trainen of überhaupt iets met plezier met de paarden te doen na het overlijden van mijn allerliefste maatje Buck, maar nu mag ik zeggen dat ik echt genoten heb gisteren. Na de menles zijn we nog +30 minuten naar buiten geweest om te oefenen op de straat maar volgens instructie hoef ik daar niets meer aan te doen ik doe de handelingen netjes.

Even elkaar aftasten ik had haar nog nooit in het enkelspan gereden.

Ze kan zo lekker swingen, dat vond ik ook leuk om te doen haha..

En hier nog twee foto's van vorige maand toen we de voorjaarsrit hebben gereden in tweespan samen met bonte.

Evita is dus het paard van mijn hoefsmid.

Dat dus.