ik heb laatst een tuig gekocht voor mijn mini shet. Nu vroeg ik me af hoe jullie hem vinden zitten. ik vind namelijk het borststuk erg hoog zitten maar een gaatje losser hangt hij op zn schouder.
Ik hoop dat jullie tips hebben

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Paris_ schreef:Ik ben geen menner, dus weet er weinig van.
Borststuk zit imo wel te hoog, die drukt nu zowat op de luchtpijp.. Kan je die niet een paar gaatjes naar beneden laten zakken?
JoyCiej007 schreef:Ik vind m eigenlijk prima liggen, het gehele tuig. Men denkt al gauw dat het borsttuig te hoog zit; naar zo snel knelt hij de luchtpijp niet af. Dat zou je dan meteen tijdens het rijden moeten horen aan de ademhaling van je paard. 9vd 10 mensen hebben hun borsttuig te laag ipv te hoog.
Orlando2013 schreef:Borststuk zit te hoog, die moet op de spieren van de voorbenen liggen, zorg dat er onder het schoftje een onderlegger van 1 a 2 cm dik, zo krijg je geheid schuurplekken!! het schoftje ligt nu schuin dat moet recht op de pony liggen, de broek moet goed strak staan, als je me niet helemaal begrijpt stuur gerust een privéberichtje!
MelanieB schreef:Orlando2013 schreef:Borststuk zit te hoog, die moet op de spieren van de voorbenen liggen, zorg dat er onder het schoftje een onderlegger van 1 a 2 cm dik, zo krijg je geheid schuurplekken!! het schoftje ligt nu schuin dat moet recht op de pony liggen, de broek moet goed strak staan, als je me niet helemaal begrijpt stuur gerust een privéberichtje!
Onderlegger is onnodig. Broek moet niet goed strak staan en het borsttuig zit ongeveer goed zo zou 1 gaatje kunnen zakken wellicht maar dat is pas te zien voor de wagen. Schoftje ligt ook prima: lichtoog ligt er recht op.
ardo_iggy schreef:En persoonlijk zou ik ook alleen het achterste riempje een gaatje laten zakken en niet de voorste.
Orlando2013 schreef:Borststuk zit te hoog, die moet op de spieren van de voorbenen liggen, zorg dat er onder het schoftje een onderlegger van 1 a 2 cm dik, zo krijg je geheid schuurplekken!! het schoftje ligt nu schuin dat moet recht op de pony liggen, de broek moet goed strak staan, als je me niet helemaal begrijpt stuur gerust een privéberichtje!