Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
NatasjavE schreef:Voor mij zou het geen bezwaar zijn als het paard het niet zou kunnen.
Bij het kopen van een paard let ik erop of hij het lijf, beweging en karakter heeft voor hetgeen ik er mee van plan te doen.
Wel afhankelijk van de leeftijd uiteraard. Hoe ouder het paard hoe hoger de opleidingsgraad.
Maar de paarden die ik tot nu te gehad heb waren allemaal nog in de opfok leeftijd.
Die konden alleen meelopen aan een touwtje, vast staan aan een touwtje,voetjes op tillen en overal aangeraakt worden. Meer hoort een twenter mijn inziens ook niet te kennen.
Leentje_P schreef:ik wil niet banketstaaf doen maar als jij groot inkomt bij een sensibel paard loop je de kans dat het niet stopt. Het gaat er maar net om hoe goed jij bent in je timing energie en lichaamstaal.Iedereen bedankt voor de antwoorden, weer een stuk dichter bij "het" antwoord
Als 't paard niet goed zou reageren, dan geef ik het gewoon terug aan de eigenaar. Stel het stopt niet of reageert niet en zelfs niet na iets meer druk waarom zou je het dan nog kopen? Dan is het dus gewoon niet sensibel genoeg voor me (zo sensibel als mogelijk is het leukst voor mij
cissy schreef:Leentje_P schreef:ik wil niet banketstaaf doen maar als jij groot inkomt bij een sensibel paard loop je de kans dat het niet stopt. Het gaat er maar net om hoe goed jij bent in je timing energie en lichaamstaal.Iedereen bedankt voor de antwoorden, weer een stuk dichter bij "het" antwoord
Als 't paard niet goed zou reageren, dan geef ik het gewoon terug aan de eigenaar. Stel het stopt niet of reageert niet en zelfs niet na iets meer druk waarom zou je het dan nog kopen? Dan is het dus gewoon niet sensibel genoeg voor me (zo sensibel als mogelijk is het leukst voor mij
Je kunt ze ook in de freeze modus krijgen hè door zelf te dominant te zijn. Mijne is heel sensibel maar als jij als vreemde met haar probeert te werken zou het zomaar kunnen dat als je onbeleefd tegen haar bent ze jou de bak uit bonjourt.