[AR] Amadeus ruilt zijn Ideal om voor Zilco dankzij Edwin Stok!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

LS_fotos

Amadeus ruilt zijn Ideal om voor Zilco dankzij Edwin Stok!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 21:59

Door een mooie deal ben ik van mijn Ideal Eurotech tuig over gestoken naar het PERFECTE zilco classic tuig mede mogelijk gemaakt door Edwin stok van EMS Paardensport / Zilcotuigen.nl

Mijn Ideal Eurotech heb ik vorig jaar aangeschaft nieuw compleet omdat mijn pony een maatje groter werd en niet in mijn shet tuigje paste. Helaas heeft het bijna alleen maar in de kast gelegen omdat ik met mijn reuma en handen geen plezier bij het optuigen begin om dit stugge materiaal aan te krijgen. Toen ik alleen nog maar met mijn wedstrijdtuig reed (Ideal Leathertech) (wel fijn!) wist ik het zeker, mijn tuig lag maar te liggen en het werd tijd dat hij plaats ging maken… Hoe mooi ook met dat bruin onderlegd.

Toen kwam ik in contact met Edwin Stok, hij deed mij een mooi aanbod, en na twijfelen en vragen of ik er goed aan had gedaan, ben ik blijer dan ooit te voren! Woensdag tuig op maat gemaakt, mee gereden en pony leek zelfs lekkerder te lopen! Niet alleen de pony heeft er dus profijt van maar ik ook! Ik kan MAKKELIJK inspannen het is echt perfect gewoon, binnen 5 minuten staat hij ervoor. Ik weet niet hoe ik Edwin ooit kan bedanken, maar wat een fijne en prettige samenwerking is dit. Wist serieus niet dat er nog fijne mensen op deze aardkloot bestonden!

Over Amadeus, een bijna (paar dagen) 4 jarige ruin van 1.30 hoog nu loopt nog geen jaar voor de wagen en heeft na 4 wedstrijdjes (waarvan 1 HC) een winstpunt in de B. Het is een zeer actieve pony, harde werker eentje met pit, een genot om mee te werken! Maar wel eentje die je moet leren de rust te zoeken. Komt mooi uit want die mag ik bij mezelf ook zoeken. We zijn een top combi, als dus instructrice die mij bij deze pony nog nooit boos heeft zien worden. :D
Waar ik dat bij andere wel goed kon. :o

Meet Amadeus!! :~
Afbeelding

Afbeelding

En dan, alles pas!!
Afbeelding
De straat is veel leuker om naar te kijken. }:0
Afbeelding

Strek beentjes van m!
Afbeelding

Volte linksom
Afbeelding
Zijn lekkere smoeltje met de wind in de haren!
Afbeelding
Volte rechtsom
Afbeelding

We rijden veel 8tjes, voor de soepelheid. :D

Richting het halststrekken, nog iets lastig maar komt voornamelijk voor mijn handen waar ik moeilijk mee heb om stukjes bij te geven, het is alles of niets en ik moet hem er meer in begeleiden.
Afbeelding

Linksom verruimen
Afbeelding
Galopje, pakken we ook mee word hij mooi sterk van.
Afbeelding

volte
Afbeelding

Lot ben je blij ?? ehhh jaaaaa :o
Afbeelding

Veel zullen zich afvragen he waar rijd jij nou mee ? Dat zijn Zilco lussenleidsels, gebruiksmatig worden ze veel gebruikt voor dravers en draverijen, maar lichamelijk voor mij is het een must. Ik heb hier gelukkig ook vrijstelling voor op wedstrijden. Je kan minder fijne kneepjes geven aan de mond van je paard, dus het is wel even puzzelen, maar voor mij is het zoveel fijner vasthouden ik laat niet zomaar ineens me leidsel meer schieten. Ben er heel blij mee. :) (heb ze al langere tijd, maar nog nooit geshowt op internet, vandaar de uitleg. :) )

Stappen jullie mee uit ?

Ja ik had het woensdag KKK-oud!! Dikke winterjas weer uit de kast.

Chardy

Re: Amadeus ruilt zijn Ideal om voor Zilco dankzij Edwin Stok!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:12

Wauw gaaf tuig Lieslotte! Die Amadeus loopt er mooi bij!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:14

Fantastisch!!

En hulde aan Edwin!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:23

Waar heb jij die tussen leidsels vandaan? Ik wil die ook

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 22:29

Bij Zilco, Edwin heeft ze voor me ingekort.

Sardis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:13

Gave foto's! Het nieuwe tuig staat super sportief!

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:01

Mooi hoor, blij voor jou! Ik begrijp je bezwaar wel mbt het eurotech-tuig, ik heb de mijne meestal in huis liggen en als ie op kamertemperatuur is gaat het wel goed, maar als ie koud uit de auto komt heb ik ook problemen hoor met mijn artrose-vingers. Mooie pony is het, ga je vast ver mee komen.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 07:59

Mooi tuig hoor, en je pony blijft razend knap ;) Fijn dat je terug makkelijk kan inspannen!

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:50

Wat een combi!! heerlijk gave pony voor je wagen en mooi spul

ik snap dat je daar als mens heel gelukkig van wordt!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 18:19

Dank jullie wel, ik ben er ook onwijs blij mee en me pony inderdaad ook die is zo gevoelig die kent me door en door. :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 12:06

Waue lot, wat staat het hem goed! En wat lief van Edwin dat hij jou zo goed geholpen heeft. Helemaal met lichamelijke klachten is goed materiaal gewoon een must.
Je hebt m ook super aan het lopen, gaaf hoor! Heel veel plezier met je nieuwe tuig.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 21:17

Dankjewel Joyce, Edwin is indd een hele fijne intelligente man met het juiste hart voor mensen. Hij heeft mij echt keurig geholpen en dat terwijl ik vast niet t makkelijkste was met mijn onzekerheid.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 11:13

Zwart tuig staat hem anders ook goed hoor :D Mooie Am! Nu weer lekker buiten gaan crossen binnenkort :D