Mijn Ideal Eurotech heb ik vorig jaar aangeschaft nieuw compleet omdat mijn pony een maatje groter werd en niet in mijn shet tuigje paste. Helaas heeft het bijna alleen maar in de kast gelegen omdat ik met mijn reuma en handen geen plezier bij het optuigen begin om dit stugge materiaal aan te krijgen. Toen ik alleen nog maar met mijn wedstrijdtuig reed (Ideal Leathertech) (wel fijn!) wist ik het zeker, mijn tuig lag maar te liggen en het werd tijd dat hij plaats ging maken… Hoe mooi ook met dat bruin onderlegd.
Toen kwam ik in contact met Edwin Stok, hij deed mij een mooi aanbod, en na twijfelen en vragen of ik er goed aan had gedaan, ben ik blijer dan ooit te voren! Woensdag tuig op maat gemaakt, mee gereden en pony leek zelfs lekkerder te lopen! Niet alleen de pony heeft er dus profijt van maar ik ook! Ik kan MAKKELIJK inspannen het is echt perfect gewoon, binnen 5 minuten staat hij ervoor. Ik weet niet hoe ik Edwin ooit kan bedanken, maar wat een fijne en prettige samenwerking is dit. Wist serieus niet dat er nog fijne mensen op deze aardkloot bestonden!
Over Amadeus, een bijna (paar dagen) 4 jarige ruin van 1.30 hoog nu loopt nog geen jaar voor de wagen en heeft na 4 wedstrijdjes (waarvan 1 HC) een winstpunt in de B. Het is een zeer actieve pony, harde werker eentje met pit, een genot om mee te werken! Maar wel eentje die je moet leren de rust te zoeken. Komt mooi uit want die mag ik bij mezelf ook zoeken. We zijn een top combi, als dus instructrice die mij bij deze pony nog nooit boos heeft zien worden.

Waar ik dat bij andere wel goed kon.

Meet Amadeus!!

En dan, alles pas!!

De straat is veel leuker om naar te kijken.

Strek beentjes van m!

Volte linksom

Zijn lekkere smoeltje met de wind in de haren!

Volte rechtsom

We rijden veel 8tjes, voor de soepelheid.

Richting het halststrekken, nog iets lastig maar komt voornamelijk voor mijn handen waar ik moeilijk mee heb om stukjes bij te geven, het is alles of niets en ik moet hem er meer in begeleiden.

Linksom verruimen

Galopje, pakken we ook mee word hij mooi sterk van.

volte

Lot ben je blij ?? ehhh jaaaaa

Veel zullen zich afvragen he waar rijd jij nou mee ? Dat zijn Zilco lussenleidsels, gebruiksmatig worden ze veel gebruikt voor dravers en draverijen, maar lichamelijk voor mij is het een must. Ik heb hier gelukkig ook vrijstelling voor op wedstrijden. Je kan minder fijne kneepjes geven aan de mond van je paard, dus het is wel even puzzelen, maar voor mij is het zoveel fijner vasthouden ik laat niet zomaar ineens me leidsel meer schieten. Ben er heel blij mee.

Stappen jullie mee uit ?
Ja ik had het woensdag KKK-oud!! Dikke winterjas weer uit de kast.