Ebook, videocursus Eddy Modde

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

rhett99

Ebook, videocursus Eddy Modde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 15:04

Beste Bokkers,

Mijn is sinds een tijd erg moeilijk te laden. Eerst liep die er zo in en nu zij we al 2x bijna een uur bezig geweest om hem te laden. Waarbij hij na de 2e keer aan het eind van de dag kreupel de paddock uit kwam. Nu wilde ik al met hem gaan oefenen op de manier die Eddy Modde gebruikt. Maar daar wil ik me dan eerst in verdiepen. Na wat zoeken zag ik dat er ook een Ebook en videocursus over gemaakt is maar deze kan ik nergens meer terug vinden (site waar naar ik gestuurd wordt bestaat niet meer/is verkocht). Weet iemand hoe ik hier aan kan komen of heeft iemand hem en wil hem naar mij toe sturen.

Groetjes Rhett99

rhett99

Re: Ebook, videocursus Eddy Modde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-16 12:55

Niemand??

rhett99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 17:23

Helemaal niemand een idee?

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 17:48

Hmm, ik heb het e-book zelf ook gebruikt maar niet opgeslagen...
Normaal is er ergens een site waarbij, als je hem deelt op fb. Je gratis het ebookverkrijgt.

Nu de methode is eigenlijk als volgt:
eerst longeer je je paard in nabijheid van de trailer, als hij dicht langs de trailer passeert zonder aarzeling ga je over tot rust. Rust = beloning.
--> geen angst ? volgende stap
longeer je paard, maar laat hem daarbij dwars over de ramp (oploopplaat) lopen, in beide richtingen. Wanneer hij op de plaat loopt stop je met hem te vragen, maar ga je over tot rust.
--> geen angst ? volgende stap
Ga zelf naast of in de trailer staan (maar niet in de weg van het paard! dus op een tweepaards vanne op de plek waar het paard niet staat, bij een eenpaards of anderhalf naast de opploopplaat.
Gebruik een lange zweep (zorg dat het paard gedesesibiliseerd is voor de zweep! dus geen angst voor de zweep!). Blijf zelf STAAN! beweeg niet weg van je plaats! Stuur je paard richting de vanne, doet hij een stap in de goede richting = stop met vragen. blijf zo doorgaan, het paard moet de trailer associeren met rust. Vooruit vragen doe je via tikjes op de kont te geven (bovenaan) en het leidtouw lichtjes vast te houden, het paard niet in de trailer willen trekken! Maar vanzodra er een stap naar voren is, laat je het leidtouw los, dus nul spanning. Anders mag het op lichte spanning gehouden worden.

Via deze weg is het mij gelukt. Let wel ik heb hier 2 dagen na elkaar op geoefend en moet nu soms nog wat geduld hebben, maar binnen de 3 minuten is mijn paard geladen, ik zorg wel altijd voor een lang leidtouw en een lange zweep (licht standaard in de vanne).

rhett99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-16 17:57

Ja klopt er is een link in de video's op youtube naar een site maar deze site staat te koop of is verkocht of zo. Alvast heel erg bedankt voor deze uitleg. Hopelijk is er nog iemand die het ebook wel heeft opgeslagen.

KLC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:59

Op Facebook kan je Eddy Modde vinden onder zijn eigen naam, mischien ff berichtje sturen en erom vragen? Nee heb je, ja kun je krijgen ;-)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 00:17

Eddy is gestopt met de paarden business volgens mij. Het ebook heb ik nog wel ergens.
Hij gebruikte het systeem van Parelli dus daar kun je nog genoeg over terug vinden.

rhett99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 14:19

cissy schreef:
Eddy is gestopt met de paarden business volgens mij. Het ebook heb ik nog wel ergens.
Hij gebruikte het systeem van Parelli dus daar kun je nog genoeg over terug vinden.

zou je mij als je het ebook nog hebt hem door willen sturen?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 14:24

Hij is gratis te downloaden stuur maar even een pb dan stuur ik je de link

rhett99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-16 14:29

Caira schreef:
Hij is gratis te downloaden stuur maar even een pb dan stuur ik je de link

je hebt PB