[AR] tips of ideeën smal men hoofdstel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivjenn

tips of ideeën smal men hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-16 22:24

Voor mijn welsh met chique hoofd ben ik op zoek naar een menhoofdstel wat niet zo grof is. Bij voorkeur ideal omdat de rest van het tuig daar ook van is. Oogkleppen moeten wel goed omwijs kunnen staan, dus niet zo strak langs zijn ogen. Hij heeft een klein koppie en heeft maat Shetland nodig. Wie heeft tips of ervaringen met bepaalde hoofdstellen?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 23:22

ED -> AR

Keet

Re: tips of ideeën smal men hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:36

De Luxe marathon van Ideal is mooi smal in maat shetlander :) weet alleen niet of de oogkleppen voldoende naar buiten kunnen voor je pony

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 20:57

Je hebt ook halve oogkleppen van ideal. Die had ik ook. Daarmee kunnen ze veel meer zien en het hoofd komt mooier uit.
nu rijdt ik mijn pony tweespan zonder oogkleppen. Zie je hun hoofdjes nog beter. :D

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 09:58

Ik heb de luxe edite van Ideal met een smal neusriempje (kan je naar vragen bij ideal)
heb er hier wel een andere frontriem op maar het is een mooi smal hoofdstel en geschikt voor mijn welshjes :D

Afbeelding

Rivjenn

Re: tips of ideeën smal men hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-16 12:47

Ik heb net de luxe ideal marathon binnen.
Alleen kreeg ik hem binnen in allemaal losse onderdelen. Dus dat was even knutselen.
Bleek nu dus ook dat ik op mijn vorige hoofdstel de neusriem nooit goed heb gehad... Die blijkt dus in die lusjes te moeten. En nooit geweten dat er ijzerdraad in de oogklep bevestiging zit zodat ze stellen zijn. Ach ja, weer wat geleerd. Vandaag gepast en bijgesteld. Staat een stuk beter dan zijn oude hoofdstel