[AR] Tweewieler geschikt voor verschillende maten pony's?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

peer2005

Tweewieler geschikt voor verschillende maten pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 12:49

Ik ben op zoek naar (het liefst) een tweewieler (met een zitbankje voor twee personen) of evt een lichte vierwieler waar zowel mijn shetlander (1 m) als mijn ijslander (1,40 m) voor zou kunnen staan. Verstelbaar dus. Wie heeft er tips voor merken/modellen waar ik uit zou kunnen kiezen? Niet in té hoge prijsklasse en moet tegen een stootje kunnen (rijd veel over zandpaden). Alvast bedankt voor tips!

Pauline2cv

Re: Tweewieler geschikt voor verschillende maten pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:01

Wat toevallig, dit waren ook de eisen voor mijn wagentje! Ik zou toch voor een vierwieler gaan. Een tweewieler moet altijd goed in balans zijn en dit wordt lastig met één wagen en 40 cm verschil tussen je paardjes. Eerst had ik een tweewieler (kon alleen mijn IJslander voor) en ik merkte dat als er iemand van 100 kg mee reed hij goed in balans was. Toen ik met een vriendin ging mennen lukte het niet omdat we te licht waren en het bankje niet verder naar achter kon. Misschien weet je dit allemaal al, maar ik vermeld het toch maar even.

Er zijn kleine vierwielers, ik heb er nu eentje voor een IJslander enkelspan en een Shetlander dubbelspan. Misschien past er ook één Shetlander voor, maar dan wel op vlakke paden (en niet te veel mensen op de wagen haha)

Mijn wagentje heb ik uiteindelijk bij Gerrit-Jan van Boven gehaald, hij gaf goed advies en we hebben ook een proefritje gemaakt.

(Beetje gekke foto, rij nu ook met menhoofdstel maar had toen nog geen passende)

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:44

als je het echt iets passend wil hebben voor beide pony's zou je twee wagens moeten hebben. 40cm verschil is echt te groot om met 1 wagen te overbruggen vind ik.
en dan zou ik al zeker niet voor een tweewieler gaan i.v.m. het evenwicht/ de balans met het verschil in maat pony.
een lichte 4 wieler kan voor 1 shetlander maar is vaak te licht voor een sterke pony als een IJslander.
het moet wel veilig blijven neem ik aan.

Martina67

Re: Tweewieler geschikt voor verschillende maten pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:51

Ik heb er één waar nu mijn 1 meter grote shetlander voor staat.
Zij trekt hem gemakkelijk maar voor mezelf iets te zwaar (Rug)
Oorspronkelijk heeft er een klein uitgevallen fjord voor gelopen.
Het is een tweewieler met bank voor 2 personen.
Nieuwe banden erop.
Ik wil voor mezelf iets kleiners (lichters) vandaar dat ik erover denk om deze wagen weg te doen.