Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
AlwaysH schreef:Ik herken dit met mijn 17 jarige ruin die het nogal langzaam oppakt. Ik volg even mee.
Ik werk trouwens wel met clicker om duidelijk te belonen.
EngeltjeS schreef:Probeer eens wat anders![]()
Kan je paard mooi halthouden in vrijheid, maar wel op commando?
Of de jambette?
Mijn haflinger heeft vaak ook meer tijd nodig voor iets nieuws.
Zeker in het begin, snapte hij er niks van wat ik van hem vroeg.
Inmiddels zijn we zo ver, dat hij zelf aangeeft wat hij (nieuw) kan.
En dan is dat zomaar op commando gezet, mits ik hem op tijd beloon.
Beloning = bevestiging.
moonfish13 schreef:Een hele grote fout die mensen vaak maken is het te moeilijk maken.
Ga je van basic rekenen naar hogere wiskunde in een keer snappen ze het gewoon niet, en het demotiveert.
Zorg dus dat je de tussenstapjes klein maakt, en denk om je eigen houding.
Ga je er zelf bij staan of je het niet boeit gaat het niet beter worden.
Vind je paard iets erg lastig en verliest hij focus, ga dan terug naar iets wat ze wel leuk vinden, dat motiveert.
Ga daarna weer terug naar het moeilijke, maar houd de opdracht simpel.
Beloon ook op tijd, beloon je te laat snappen ze het gewoon veel minder snel.
leoniebx schreef:AlwaysH schreef:Ik herken dit met mijn 17 jarige ruin die het nogal langzaam oppakt. Ik volg even mee.
Ik werk trouwens wel met clicker om duidelijk te belonen.
Klikker heb ik ook liggen, alleen die vergeet ik nog wel eens.. oepss, die ga ik voortaan wel echt mee nemen en hopen dat hij dan wat meer inzet toont hihi! Dat ze het langzaam oppakken heb ik alle begrip voor is natuurlijk al een oudje haha
leoniebx schreef:moonfish13 schreef:Een hele grote fout die mensen vaak maken is het te moeilijk maken.
Ga je van basic rekenen naar hogere wiskunde in een keer snappen ze het gewoon niet, en het demotiveert.
Vind je paard iets erg lastig en verliest hij focus, ga dan terug naar iets wat ze wel leuk vinden, dat motiveert.
Super bedankt! Ik begin altijd super actief, maar waarneer er dan minder inzet komt dan wordt mijn houding ook wat minder positief, hier ga ik eens opletten. En wat je zegt als ze iets moeilijk vinden terug naar iets makkelijks, zou voetballen of een stukje wandelen dan wat zijn?
moonfish13 schreef:Een hele grote fout die mensen vaak maken is het te moeilijk maken.
leoniebx schreef:JoycexEnya schreef:Werkt bij mij niet. Je kan maar 1x oefenen zeg maar
Hoebedoel je, je kan maar 1x oefenen zeg maar? Heb dit bij mn verzorgshet ook gedaan, en ging echt super!
leoniebx schreef:JoycexEnya schreef:Werkt bij mij niet. Je kan maar 1x oefenen zeg maar
Hoebedoel je, je kan maar 1x oefenen zeg maar? Heb dit bij mn verzorgshet ook gedaan, en ging echt super!