[AR] Menwagen wel of niet verzekerd

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Menwagen wel of niet verzekerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 16:49

Ik vraag me af wie zijn menwagen verzekerd heeft. Wat de reden is om het wel of niet te doen, en als de wagen verzekerd is, waar deze verzekerd is en of er bijzondere voorwaarden worden gesteld.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:33

Ja, heb ik.

(Heb er een heel artikel in concept over geschreven, alleen nog steeds niet online gezet. Ik stuur hem je wel per pb.)

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 18:51

Wij hebben er destijds wel naar gekeken om de menkar te verzekeren, maar we vonden het toen niet zo de moeite waard. We vonden de verzekering hoofdzakelijk duur en de vergoeding niet zo heel hoog. Bovendien konden wij niet voldoen aan de eisen voor een diefstal verzekering omdat de wagen gewoon onder een afdak staat en niet in een garage oid. Maar ik denk dat het afhangt van je eigen omstandigheden of het de moeite waard is. Overgens ging het in ons geval om een hele standaard recreatie wagen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 19:21

Mijn vorige wagen vond ik idd ook niet de moeite om te verzekeren. De nieuwe heb ik toch wel een tijdje droog brood voor moeten eten :P ;) .

Belker

Re: Menwagen wel of niet verzekerd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 19:36

Wij zijn ons aan het orienteren op een nieuwe wagen. En idd, menigeen koopt daar een auto voor.
Wat dat betreft kijken we ook of we de wagen willen verzekeren. Vooral ook omdat vrienden van ons de wagen ook zullen gebruiken.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 21:57

Ik heb er naar gekeken, maar ik vond de voorwaarden te streng, de premie te hoog en uitkering te laag. Ik heb een aantal verzekeringen gebeld en vond nergens iets naar mijn zin.
Onze wagen is dus niet verzekerd. En dat is een wagen van nieuwprijs >8000 euro (wij hebben hem tweedehands overigens).

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 22:05

Ik heb hem niet verzekerd meer ook omdat ik er niet genoeg info over kon vinden

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 02:23

Ik heb hem wel verzekerd, vond de kosten daarvan wel mee vallen en ze keren volgens hun voorwaarden altijd uit bij schade (tenzij opgelopen bij samengestelde wedstrijd, maar die rijdt ik niet). Dus ja; gezien die koetsen een rib uit je lijf kosten en ik bij een van de vorige al na 1 ritje total loss had na een over de kop avontuur.......

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 16:23

Mijn wagen is niet verzekerd. Wilde het wel maar bij iedere verzekering die ik vond en contact mee op nam moest je een aankoopbon laten zien.
En die heb ik niet, heb hem tweedehands gekocht.

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 14:19

Bij wie zijn jullie dan verzekerd. Ik ben wel benieuwd.