Hoe kun je het beste spieren opbouwen bij een minishet?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

penelope444

Hoe kun je het beste spieren opbouwen bij een minishet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 11:19

Hoi iedereen

Ik heb een vraagje: hoe kun je het beste spieren opbouwen bij een minishetlander. Niet dat ik er een bodybuilder van wil maken, maar gewoon rustig wat spier opbouw. Ze is 5 jaar, is dat te jong? Ze heeft een goede conditie gaat veel wandelen en we doen grondwerk en vrijheidsdressuur (met les). Deze zomer wil ik het mennen weer opbouwen.

alvast bedankt
penelope444

djodjodjo

Re: Hoe kun je het beste spieren opbouwen bij een minishet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:24

Ik ben momenteel rustig bezig met wat sleepwerk met mijn mini. Staat die van jou ook al in het tuig? Dan kun je dat misschien proberen. Verder heb ik hem af en toe naast de fiets, ook om wat conditie op te bouwen en straks wat makkelijker weer het mennen op te pakken.

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 11:27

djodjodjo schreef:
Ik ben momenteel rustig bezig met wat sleepwerk met mijn mini. Staat die van jou ook al in het tuig? Dan kun je dat misschien proberen. Verder heb ik hem af en toe naast de fiets, ook om wat conditie op te bouwen en straks wat makkelijker weer het mennen op te pakken.

Ja vorig jaar hebben we zelf een aantal kleine ritjes gemaakt met de sulky. Alleen door langdurige ziekte van mij is het een beetje aan de kant geschoven. Kan ik met het mennen ook goede bespiering opbouwen??? Naast de fiets ben ik een beetje huiverig mee. Ze is beste snel en pittig bij een beetje snelheid en ik ben een beetje een kneus dus ik zie mezelf zo op de grond liggen. :+ :o :D

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:28

Misschien beginnen met longeren met bijzet of iets om voldoende rugspieren op te bouwen en daarna met de sulky aan de slag?

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 11:32

M_hartje_M schreef:
Misschien beginnen met longeren met bijzet of iets om voldoende rugspieren op te bouwen en daarna met de sulky aan de slag?

Oke dankjewel!

penelope444

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 19:05

Heeft iemand anders misschien nog tips?

Eknowledge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:05

Lange lijnen/teugel? Dat vind mijn shettie super! :)

Afbeelding

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:44

nicolevdveen schreef:
Veel trainen haha

Lekker specifiek. Not.

TS: fietsen kan een goede conditie-opbouwer zijn, maar je moet er wel vertrouwen in hebben dat het veilig gaat. Mijn merrie (Welsh) en die van een vriendin (Shet) lopen ook naast fiets en step, maar dat zijn we pas gaan doen toen ze de basisregels kenden tijdens het wandelen, en goed aan de stemhulpen waren.

Verder is lange lijnen een goede voor spieropbouw; lange teugel komt bij mij altijd pas als ze aan de lange lijnen goed zelfstandig zijn.