[AR] Tweespan tuig zwart met goudkleurig beslag mini-shetlander

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kidde

Tweespan tuig zwart met goudkleurig beslag mini-shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-16 10:58

Ons huidige tuig is langzaamaan wel aan vervanging toe. Daarom was ik wat rond aan het kijken voor een nieuw tuig. Momenteel hebben we voor ons tweespan mini-shetlanders (88 cm) zwart tuig met messing/goudkleurig beslag.
Dat willen we ook graag bij ons nieuwe tuig. Ik heb al wat gezocht, maar ik vroeg mij af of mensen misschien nog tips hebben waar dit soort tuig te krijgen is? Tot nu toe vind ik vooral tuigen met zilverkleurig beslag.

Ik ben dus op zoek naar een tweespan tuig in de maat mini shetlander met goudkleurig beslag.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 18:57

Niemand?

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:24

Grainey

Re: Tweespan tuig zwart met goudkleurig beslag mini-shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 12:27

Wij hebben ooit eens een tuigje met koperkleurig beslag van de (paarden)markt gehaald.
Dat tuigje hebben we een paar jaar geleden verkocht, was toch wel veel gepoets, gespen waren namelijk ook koperkleurig.
We hebben nog wel twee kleine koperkleurige liverpoolstangetjes hier liggen, passen er natuurlijk heel mooi bij :).

rochie21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 12:51

In welke prijsklasse zoek je? Van der Wiel in Hamont-Achel kan het vast maken voor je, of heeft misschien een gebruikt op voorraad. Het is niet het goedkoopste tuig, maar wel een goede investering. En net wat Grainey zegt, kopertuig is wel veel poetswerk.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-16 18:27

Bedankt voor alle reacties! Van ons huidige tuig weten we inderdaad dat het veel poetswerk is :=
Grainey schreef:
Wij hebben ooit eens een tuigje met koperkleurig beslag van de (paarden)markt gehaald.
Dat tuigje hebben we een paar jaar geleden verkocht, was toch wel veel gepoets, gespen waren namelijk ook koperkleurig.
We hebben nog wel twee kleine koperkleurige liverpoolstangetjes hier liggen, passen er natuurlijk heel mooi bij :).

Oh naar koperkleurige liverpoolstangen ben ik ook een tijd op zoek geweest! Welke maat is het?

Grainey schreef:

rochiedDR schreef:
In welke prijsklasse zoek je? Van der Wiel in Hamont-Achel kan het vast maken voor je, of heeft misschien een gebruikt op voorraad. Het is niet het goedkoopste tuig, maar wel een goede investering. En net wat Grainey zegt, kopertuig is wel veel poetswerk.

Ik denk zo rond de 1000 euro maximaal. Ik weet niet of dat daaronder valt?

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 18:50

Mijn bijrijdhaf heeft een zigeuner tuig, daar zit ook (veel) kopereurig metaal aan. Ik wet niet of dat is wat je zoekt? Heb alleen geen idee of het in maat shet te krijgen is... Als het tuig wat je zoekt een speciale naam heeft maakt t het zoeken ook makkelijker kan ik me voorstellen :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 19:07

Volgens mij kan je bij ideal dat ook speciaal bestellen. Kwestie van even vragen.

Ik heb eens een (2e hands) enkelspan tuig gehad met koper kleurig beslag van ideal.