[AR] Oude pony laten beleren?'

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

IIII

Oude pony laten beleren?'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-16 22:22

Hallo.

Ik vraag me af of het verstandig is om mijn 20 jarige e-pony nog te laten beleren? Ze heeft kissing spines dus leek mennen me wel een goede training voor haar rugspieren. Ze is wel al 20 jaar oud maar nog top fit ze wil heel graag voor je werken en je ziet haar leeftijd nergens aan. We hebben een paar maanden gelenden ook fotos laten maken van haar gewrichten maar die zagen er heel goed uit en zouden zo van een veel jongere pony kunnen zijn. Is het nog verstandig om haar te laten beleren?

Dit is haar.
Afbeelding

Alvast bedankt

Shirley

Re: Oude pony laten beleren?'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:24

Je zou het even met de behandelend arts kunnen overleggen of het kan met haar rug.

Mooie pony, hoor! <3

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:30

Even met de behandelend arts overleggen inderdaad, de leeftijd is het probleem niet. Ik heb vorig jaar mijn 20 jarige pony beleerd voor de wagen. Spijt dat ik dat niet eerder heb gedaan :=

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 22:46

Als je even zoekt op bokt dan zijn er al veel meer topics op AR geweest over het beleren van een ouder paard/pony. Leeftijd is daar in geen geval een belemmering voor.

In dit geval zou ik wel, gezien de geconstateerde KS, je behandelend arts laten beoordelen of dit wel goed is voor 't paard en of hij dit aan zou kunnen.
Vergeet niet dat ook paarden die aangespannen lopen goed over de rug moeten (kunnen) lopen; al hoeven ze natuurlijk weinig tot niets aan gewicht te dragen maar juist trekken en stuwen vanuit de borst.