[AR] Tweespan Sulky

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amiraanouk

Tweespan Sulky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-16 22:26

Hoi,

Is het mogelijk om een sulky om te laten bouwen naar een tweespan
of zijn er sulky's te koop met een tweespan? Ik vind een sulky fijner dan een wagen,
vooral omdat ze zo licht zijn.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 22:36

Is nou net een van de redenen waarom sulky's niet voor 2spannen geschikt zijn; veel te licht.
Maar ook omdat de afstelling zo nauw komt dat het voor de pony's nooit 100% ideaal is tenzij je alleen over de weg rijd. Boom kan klapperen door ongelijke grond of gaat hangen tussen de paarden/pony's.

HCA heeft een 2 span sulky ontwikkeld, maar er word eigenlijk nooit mee gereden, het mag ook niet op wedstrijden en zoals gezegd is afstelling zo nauw.
Word dus ook niet aangeraden door wagenbouwers.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:03

Volgens mij reed iemand hier op Bokt tweespan met een sulky (mendurance). Ben haar naam even kwijt. Zou het zelf iig nooit doen, vaak hangt er veel gewicht aan de disselriemen omdat de balans erg lastig is.

Keet

Re: Tweespan Sulky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:16

De tweewieler van Cavalier kan eventueel tweespan. Een bokker met Barney in haar naar heeft die dacht ik. Een blauwe.

Ik ben er niet echt een voorstander van

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:35

Heb vroeger de tweespan boom aan de cavaletti gehad. Kreeg m niet in balans en vond het heel eng. Zou het je absoluut niet aanraden. Weet natuurlijk niet hoe het met andere tweewielers is.