Volgens mij wordt er mentuig bedoeld. Zelf heb ik een Zilco tuig, maar die is gewoon zwart. Waarom niet gewoon leuke onderleggers? Er zijn wel tuigen met kleurtjes, maar hoe de kwaliteit daarvan is?
sieltec! Onlangs een aangeschaft voor mijn trekpaard, en totnutoe heel tevreden over, licht van gewicht, past in de doos van mijn keukenrobot (:D), kan je gewoon afspoelen met de tuinslang, schuurt niet en is oersterk. ik heb hem in het zwart,maar is in alle felle kleuren beschikbaar.
MelanieB
Geplaatst: 24-04-16 13:49
Arden heeft biotane/kunststof en kan je met alle kleurtjes doen. Erg mooi en goed tuig.
Hier zilco en ideal maar verkies zilco er wel boven qua stevigheid, gemak en gewicht.
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 24-04-16 14:03, in het totaal 2 keer bewerkt
kwita
Geplaatst: 24-04-16 13:54
Oke ben niet zo weg van sieltec...ik heb zilco tuig maar ik weet niet hoe het met je kleuren wensen zit. het is hier ook gekocht om het gemak, zand bos water strand afspoelen en klaar, Heerlijk!
Bij zieltec heb ik proefstaaltjes van de kleurtjes gekregen, ik twijffel of dat is wat ik zoek het ziet er een beetje apart uit, met name het borststuk.. Arden had ik ook gevonden, tot nu toe alleen in het zwart, en het gaat om een mini-pony en dacht dat die niet zo klein gingen? Als ik niets anders kan vinden ga ik denk ik ook voor een Zilco, met name de SL Sport, met dat anatomische borststuk. echt heel mooi! zit denk ik voor de pown in kwestie ook erg lekker denk ik.
(ook tweedehands is welkom, dus als je wat weet hoor ik het graag!)
Voorgevormd moet wel passen en past zeker niet altijd; al helemaal niet bij die kleintjes zijn ze vaak te extreem en zit dus alles behalve lekker voor de pony, mooi voor het oog maar heel vaak past het niet. Deze van Arden zijn wel mooier qua pasvorm en niet te extreem. Die van Letsdunit vind ik ook nog wel te doen. Meer vind je wel daarover als je de zoekfunctie gebruikt wbt anatomisch borsttuig.
Je kunt ook gewoon zwart tuig nemen en dan leuke kleuren onderleggers gebruiken; zo kun je altijd wisselen als je een kleur eens zat bent
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 25-04-16 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt
ik had een tweespantuig van pfh. wordt niet meer gemaakt, maar was fijn tuig. biothene en te krijgen in allerlei kleuren.. ook kwalitatief was het goed tuig. misschien is het 2e hands nog te vinden
ja picasso for horses. het tuig wordt helaas niet meer gemaakt!
Sharani
Geplaatst: 03-05-16 18:31
MelanieB: zijn die Arden tuigen ook in Nederland te koop?
Ben ook wat aan het rondkijken voor een fijn tuig voor mijn mini's. Gebruik nu showtuigen uit Amerika, maar denk dat een iets breder schoftje en borsttuig fijner is voor dressuur en vaardigheid. Al vind ik vooral het borsttuig vaak weer zo heel breed op zo'n kleintje. Vraag me dan af of dat comfortabel is.
Als je arden googled kom je bij de lemerij uit die doet in Arden tuigen, zij kunnen je vast verder helpen Verder weet ik niet of anderen ook arden nog verkopen...
Bedankt voor de tips, zal eens contact met de lemerij of voskamp Hall opnemen.
dewilderoos
Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-16 11:46
Ja, ja. Eerst dacht ik -ik weet niet of ik dat sieltec nou zo mooi vind, maar toch eens gaan kijken en idd het is PRACHTIG spul! Voor mijn kruimel kan ik alles op maat maken. Echt SUPER! Duhelo heeft niets te veel geschreven. Ik heb nu ook een zwarte, beetje saai wellicht, maar pimpen kan altijd nog!
Cowgirl: Een google hit op Arden tuig levert het volgende op op de 1e link: http://www.delemerij.nl/arden Hier staan bovenste 2 tuigen prijzen van standaard tuigen.