mrie schreef:Laat dat beest toch lekker veulen zijn. Je gaat een kleuter toch ook geen rijlessen laten nemen. Als hij een jaar of anderhalf a twee is kun je beginnen met wandelen, Eerst een klein stukje en dan verder. Dan kan hij leren meelopen, leren wat ho is, leren wat verkeer is en dat dat dus niet eng is, dat je door water kunt lopen, wachten (terwijl jij even staat te kletsen) wat bos is, en wat strand, dat spoorlijnen overgestoken kunnen worden. Dat er treinen met veel kabaal langs komen ect. Ik denk dat dat al schriktraining genoeg is voor zo'n kleine man.
Bedoel je met wandelen weg van huis gaan of gewoon meelopen aan een halster? En als we hem pas aan een 1,5 a 2 jaar ga leren meelopen aan een halster... Denk niet dat dat zo'n goed idee is. Het is een arabier en dan ook nog eens een hengst, ik ben maar een klein meisje die heel voorzichtig is
en in mijn familie hebben we altijd al van het begin af veulens direct leren lopen aan het halster,... ( is wel al meer dan 8 Jaar geleden )
En ik snap niet wat zo erg is aan gewoon eens een plastic zakje tevoorschijn halen, het is niet dat ik oppeens grootse dingen ga doen
ps ik wou schriktraining doen omdat mensen op bokt me dat hadden aanbevolen