ik wil heel graag een neckrope en touwhalster maken, maaaar waar haal je dat touw? ik wil niet bestellen ivm verzendkosten dus kennen jullie een winkel of speciaalzaak??? anders zoek ik iemand die dit voor een klein prijsje maakt of iemand die het maakt en woont in omgeving Almelo overijssel
Heb je een botenzaak in de buurt? Vaak veel keus en niet duur.
khirshanta
Geplaatst: 12-04-16 22:58
Doe het zelf zaken en hobbywinkels ook
simodi
Geplaatst: 12-04-16 22:59
Het luistert best nauw dat je het goede touw hebt, niet te hard en niet te zacht. Willekeurig touw uit een winkel kan ongeschikt zijn en dan werkt een touwhalster veel te hard in als je het gebruikt. Voor die paar euro verzendkosten kun je beter speciaal geschikt touw bestellen.
Het touw moet niet te dun zijn, wel stevig maar niet snijden. Ook het zelf knopen steekt best nauw, ik zou even sparen en eentje kopen! Is wss nog mooier ook
NienkeThella
Geplaatst: 12-04-16 23:05
Volgens mij hebben ze ook wel touw bij winkels als de Praxis. Ze hebben niet echt een groot aanbod dacht ik. Helaas weet ik niet of dat goed is voor een touwhalster, zoals simodi al zegt.
BoschA
Geplaatst: 12-04-16 23:05
Action heeft touw en bij de Praxis of Gamma (één van de twee) heb ik zelf ook wel gehaald. Heb bij de Gamma toen blauw (met wat rood en wit) gekocht van 10 mm, omdat me dat ook wel leuk leek en dit dus breder was dan gebruikelijk. Action is sowieso erg goedkoop. Maar dan heb je wel weinig keus. En je moet goed opletten dat je wel de juiste dikte hebt, want te dun is te scherp. Overigens is het touw van de Action een klein beetje stug, althans stugger dan wanneer je een wat beter kwalitatief halster koopt. Ik vond het leuk om een keertje zelf iets te knopen en een keertje te proberen Maar zou zelf gewoon een touwhalster bij iemand bestellen, zeker als je zeker weet dat je het halster veel gaat gebruiken. De prijs is best wel omlaag gegaan en het aanbod van touwhalsters is nu veel groter dan een jaar geleden. Dus je kunt ze nu best voor een redelijke prijs laten maken/ kant-en-klaar kopen. Bespaart weer moeite ;P
daphiena
Geplaatst: 12-04-16 23:11
horse charms heeft ook doe het zelf pakketjes, misschien is dat iets?
ODonoghue
Geplaatst: 13-04-16 09:50
daphiena schreef:
horse charms heeft ook doe het zelf pakketjes, misschien is dat iets?
je kunt ook los touw kopen bij www.equiplay.eu. Bij de action oid zou ik niet aanraden omdat dit vaak niet zulk zacht materiaal is en niet fijn voor je paard.