Met dank aan fotograaf Picture-it-all
Goedendag,
Nadat het vorig jaar een groot succes bleek werd ook dit jaar voor de 2e keer de Sponsorrit voor de Roparun Samen Sterk georganiseerd. Een rit deels door privé terrein of normaal niet bereikbare paden. Waar ik het vorig jaar met shetlander Lotte reed. Reed ik hem dit jaar samen met Lotus en mijn groom. Ondanks dat Lotus nog geen jaar voor de wagen loopt hebben we onwijs kunnen genieten en waren de 20km zo voorbij. Naar mijn gevoel dus weer een groot succes! Heel fijn hoe zowel verkeer als andere deelnemers ontzettend goed rekening met elkaar hebben gehouden. Dit maakte het dubbel genieten!
Nogmaals onwijs bedankt Amanda en Liesbeth en de overige vrijwilligers.

De link naar het nieuwsbericht (En voor meer informatie over de rit): [VN] Buitenrit voor goede doel, sponsorrit "Samen Sterk" 2016
Het begon natuurlijk met Lotus voorbereiden voor de rit.
Lotus is een shetlander merrie van 98cm en 8 jaar oud. Beleerd in enkelspan en tandem. (Van de zomer komt tweespan daarbij) En heeft nog niet onwijs veel kilometers op de teller staan wat betreft buiten rijden.
Een paar weken geleden voor de allereerste keer voor zowel mijn als Lotus op het strand. (Een betere voorbereiding voor de rit is er bijna niet)

En wat dagen voor de rit blijven we natuurlijk in beweging

De dag voor de rit pony wassen en in de vlechten

Op het terrein aangekomen waren we een van de eerste. Maar vertrokken we als een van de laatste in het blok omdat ik een singel was vergeten. Tot zover de goede voorbereiding...

Van de start verder geen foto's. Mevrouw moest eerst wat energie kwijt.
De eerste fotograaf was wel al snel gespot. (Door mij dan, de groom zag wat trekpaarden langs de weg staan

Na even wennen was de rust terug en hebben we heerlijk kunnen rijden.
Mooie bospaadjes waar een koppel edelherten regelmatig worden gespot. Op 1/3 van de rit.

Ook voor de menners was de rit goed te doen.

De eindeloze lanen met uitzicht over de polders

Het bruggetje was de eerste keer geen probleem. Maar nu stond er een auto die voor wat spanning zorgde. Goede ervaringen op doen is het belangrijkst. Dus de groom begeleidt een stukje mee.

Het mooiste uitzicht van de hele rit. Op meer dan driekwart van de rit

En bijna weer terug bij het startpunt. De lente doet duidelijk zijn entree.

En weer terug! Bij de gezelligheid en de goede zorgen van de aanwezige sponsors.

En daarna moe maar voldaan weer op de trailer. Nieuwsgierig aagje

Een deel van de rit heb ik kunnen filmen met de action camera die vast zat op de sulky. Geniet mee van de drie uur durende rit in 4 minuten.

Bedankt voor het kijken!