Spieren trainen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

LinGreef

Spieren trainen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 11:39

Ik ben nu een Engelse Volbloed aan het trainen, maar de spieren in zijn rug zijn na 2 jaar weidegang zo verzwakt dat we die voor de verkoop graag snel weer willen opbouwen. Ik ben echter beperkt in de middelen die ik kan gebruiken. Zo heb ik geen longeersingel of andere "luxe" middelen. Iemand suggesties of ideeën om toch de spieren te kunnen trainen? Het gaat om een Engelse volbloed die niet geraced wordt, maar wel altijd ontzettend dun is, maar we zijn z'n buikje weer aan het opbouwen, haha.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 11:45

Een longeersingel of longeerhulp is toch wel fijn. Misschien kun je er eentje kopen? Zo duur zijn die nu ook weer niet.
Ik neem aan dat je wel een zadel en hoofdstel hebt? Dan kun je hem met het zadel met een slofteugel of touwtjes (aan de singel) of achterlangs de beugels bijzetten op onderstaande manier. Ik weet niet wat jouw definitie is van "snel" maar van het woord "snel" krijg ik altijd een beetje de kriebels. Trek er maar een half jaar tot een jaar training voor uit wil je een paard weer behoorlijk in de spieren hebben, afhankelijk van of er ooit spieren op de juiste plek hebben gezeten.

Afbeelding

xMinimiltonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 14:40

Hoe oud is het paard?
Is hij/zij al is ooit gereden?
Rijd je hem aan de teugel?
Zo niet, dan zal ik daar wel mee beginnen als je hem/haar goed aan de teugel rijd krijgt die meestal wel spieren.
En zo als hierboven is wel een idee. Misschien is het een idee om stotouwtjes ( lange ) van het bit naar de singel te verbinden, heb hier zelf wel geen ervaring mee.

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 14:46

Heel simpel en goedkoop. Knoop twee halster touwen aan elkaar. Leg de knoop op zijn rug de touwen tussen de voorbeen door aan het halster of bit. Zo heb je een longeerhulp. Je kunt zelf bepalen hoe strak door de knoop te verstellen. Succes

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 15:20

LinGreef schreef:
Ik ben nu een Engelse Volbloed aan het trainen, maar de spieren in zijn rug zijn na 2 jaar weidegang zo verzwakt dat we die voor de verkoop graag snel weer willen opbouwen. Ik ben echter beperkt in de middelen die ik kan gebruiken. Zo heb ik geen longeersingel of andere "luxe" middelen. Iemand suggesties of ideeën om toch de spieren te kunnen trainen? Het gaat om een Engelse volbloed die niet geraced wordt, maar wel altijd ontzettend dun is, maar we zijn z'n buikje weer aan het opbouwen, haha.

Als het paard vroeger op de racebaan heeft gelopen en dan 2 jaar in de wei heeft het nooit geleerd de rugspieren te gebruiken. ik adviseer je bij het begin te beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 14:51

gewoon verkopen met dit verhaal er bij, je traint niet zo maar ffff de spieren eraan.