Misschien kan je een dekzeil op de grond leggen (wel goed zand op de randen doen, zodat je paard niet kan blijven haken), twee hindernissen naast elkaar zetten (een soort gangetje creëren) en je paard er tussendoor laten lopen, slalom maken van bijvoorbeeld pilonnen, vlaggetjes, emmers, prikpaaltjes met sliertjes plastic er aan, verjaardagsvlaggetjes ophangen langs de bakrand,naast hem lopen met een opengeklapte paraplu boven jullie hoofden, met balken een vierkantje leggen en die vullen met lege flessen (wel de doppen er af halen, anders knallen ze als je paard er op staat) en je paard er doorheen laten lopen.
Ik hoop dat ik je zo wat ideeën heb kunnen geven 
ik heb geen idee wat jouw paard al aankan, maar bouw het rustig op, en wees altijd voorzichtig! Een schrikkend paard is niet geheel ongevaarlijk. Doe de schrikparcoursjes altijd eerst aan de hand. En gebruik dan het liefste een leadrope, zodat je paard opzij kan springen als het schrikt zonder dat hij zich direct lostrekt. Zorg ook dat de "hindernissen" die je maakt paard proof zijn, en dus niet kapot gaan als je paard er bijvoorbeeld tegen aan stoot. Veel succes!