[AR] Veel verschil bladvering/luchtvering? Aangepaste stoel.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Veel verschil bladvering/luchtvering? Aangepaste stoel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 20:21

Ik ben rugpatient en om die reden ook (helaas) verbannen tot de bok..
Nu paard alweer een tijdje goed is ben ik weer vrij fanatiek aan het mennen.
Maar ik merk dat ik de laatste tijd niet altijd even fijn van de bok kom of krijg ik de dag daarna de tot nu toe nog kleine rekening. Vandaag was wel het toppunt...ik heb inmiddels 2 paracetamollen en 2x ibuprofen achter mijn kiezen maar heb nog behoorlijk veel pijn }>

Zitten word zowieso al steeds minder bv bij het autorijden of achter de computer zitten.
Het is mijn onderrug en bekkenk.

Nu viel mijn oog onlangs op een ergonomic wagen met luchtvering...als ik de centen had had ik omgeruild en ik was niet eens op zoek ...ik zocht naar tuigen :D
Maakt luchtvering nou zo'n verschil met de bladvering die ik nu heb?

Ik moet ook maar eens informeren naar een aangepaste stoel, goede vering en misschien iets van memoryfoam ofzo.
Iemand ervaring met het aanmeten van een aangepaste stoel en waar heb je dat laten doen en wat wat je kwijt kwa euries?

Of is een bestaande stoel ook aantepassen/optevullen?

Ik ga van de week even een bel rondje doen maar misschien kan iemand mij alvast opweg helpen.

karmas

Re: Veel verschil bladvering/luchtvering? Aangepaste stoel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:40

Mijn wagen is op 4 wielen onafhankelijke geveerd d.m.v. schokbrekers, ik voel niets (of bijna niets) van ongelijke bospaden, diepe kuilen of wat dan ook.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 11:56

karmas schreef:
Mijn wagen is op 4 wielen onafhankelijke geveerd d.m.v. schokbrekers, ik voel niets (of bijna niets) van ongelijke bospaden, diepe kuilen of wat dan ook.

Hier ook. Ik zweer erbij.
Kan eindelijk gewoon doorrijden over paden met veel gaten. Met m'n luchtvering werd ik gelanceerd, dan moest ik echt heel rustig de kuilen ontwijkend proberen erdoor te stappen, volle klappen in de rug.
De luchtvering heel hard oppompen hielp wel iets maar niet voldoende.

Mijn bladvering ben ik tevreden over, maar veert zeker wel een end meer dan m'n schokbrekers. Maar was er wel weer meer tevreden over dan luchtvering.
Heb ook nog een wagen met 3 punts bladveren en (kleine) schokbrekers. Die is ook erg fijn, maar toch blijft mijn grotere wagen met volledige schokbrekers en onafhankelijk wel echt geweldig qua veren. _/-\o_
Je bent welkom om ''m eens uit te proberen. :j

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 13:06

Bedankt voor je aanbod :D Misschien van de zomer een keer als ik een auto tot mijn beschikking heb.
In Sept ben ik in Wateren Drenthe dus als iemand daar in de buurt woont.

We hebben hier alleen maar asfalt met inmiddels omgeploegde bermen.
Paar jaar terug nog wel mooie brede bermen maar nu liggen overal grastegels of is de boel gewoon half omgeploegd.
Ik word dan ook idd echt gelanceerd uit mijn stoel , moet mij helemaal schrap zetten en kan de klappen dus niet opvangen omdat je zit....wellicht is een strijdwagen wat dan sta je kun je je knieeen gebruiken _O- . Ook wel stoer gezicht denk ik een fjord voor en strijdwagen =:)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 16:28

Ik vind ook onafhankelijk met schokbrekers het fijnst. Mijn bladvering stuiterd behoorlijk hoor :P Nu is het ook wel maar heel licht wagentje, dus geen 'tegengewicht' om de vering in te drukken. Ik heb geen last van mijn rug maar stuiter soms uit mn stoel zo erg :P

Luchtvering vond ik ook wel aardig stuiteren maar iets minder dan mijn bladvering, maar die onafhankelijke schokbrekers vond ik het beste, die ga ik hierna ook zeker nemen

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 21:57

je kunt ook een geveerde stoel op je wagen laten maken. of een los element zoals onder trekker stoelen zit. dat zit echt super fijn.
mijn wagen is ook onafhankelijk geveerd.

wil je als rug patiënt echt ! comfortabel zitten op een geweldig geveerde wagen, kan ik je de luxe tweewieler van hans van der mee aanbevelen. de grootste kuilen en hobbels worden een lachertje met deze wagen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-16 10:53

Ja die 2 wieler van hans van der mee rijd idd super, al een paar keer mee mogen rijden.
Maar dan was het nadeel weer dat je er toch met zijn 2e op moest ivm gewicht, of hem iedere keer moet verstellen. Het het is nog best een grote wagen.

Geveerde stoel heb ik maar ik denk toch dat hij aan vervanging toe is.