Verschil tussen longeren en cirkelen.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Maestro18

Verschil tussen longeren en cirkelen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 00:58

Kort en bondig, wat is het verschil tussen longeren en je paard in een cirkel laten lopen aan een touw?

MaritB

Re: Verschil tussen longeren en cirkelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 01:06

Ik denk dat je vraag beter op een ander gedeelte van het forum zou kunnen staan, ik heb een mod getipt.

Daarnaast is in mijn ogen het verschil, het doel.

Ik doe beide. Wanneer ik longeer wil ik fysiek trainen, wil ik dat mijn paard het hele rondje goed loopt en ben ik daar dan ook met bijna elke pas bezig.

Wanneer ik 'cirkel' wil ik dat het paard zelf zijn gang behoud en ook zijn richting. Ik sta dan stil in het midden, drijf niet en draai ook niet mee. Ik wil graag dat mijn paard zijn eigen verantwoording draagt en dat doe ik dan door te vertrouwen dat hij weet wat te doen ;) (uiteraard gaat hier training aan vooraf)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 01:29

De definitie van longeren; het paard aan een lange lijn in een cirkel laten lopen.

Eigenlijk is het allebei hetzelfde dus.

Enkel doe je zoiets doorgaans wel met een doel. Als je enige doel 'beweging geven' is, dan is het enkel 'rondjes laten lopen' al voldoende, eigenlijk ben je dan een soort menselijke trainingsmolen.

Meestal heeft longeren wel meer doelen dan enkel beweging geven, namelijk ook het fysiek en mentaal trainen van je paard. En dat kun je op heel veel manieren doen, er zijn honderden meningen over wat goed longeren is, de ene persoon vind bijvoorbeeld de methode van Lammert Haanstra uitstekend en de ander kiest liever voor de methode van Marijke de Jong. Daarin moet je toch echt zelf ontdekken wat jou aanspreekt en wat voor jullie goed werkt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-16 17:12

Ik verplaats het even naar TVG :-)