[AR] Anatomische singel Ideal

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

F_inley

Anatomische singel Ideal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 19:46

Wie rijd er al mee? Zijn er al mensen met ervaringen ermee?

Ik heb hem vandaag binnen gekregen en ga hem morgen testen ben benieuwd of je echt verschil merkt.

Toen ik nog ohz reed had ik altijd zulke singels dus ben er blij dat hij er nu ook is voor het mennen :j

Hij voelt mooi en soepel aan

Afbeelding

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 21:22

Heb de Shet/Pony-maat gepast voor mijn shetlander maar dat was geen succes helaas. Toch te groot en middenstuk te breed. Vond hem naar mijn mening minder geschikt voor smalle pony's. En lompe gespen. :+ Pony-maat had de gespen even groot als bij de Full-maat.

Wellicht als die ooit in echte shet-maat komt dat ik hem opnieuw probeer.

F_inley

Re: Anatomische singel Ideal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 23:28

Ik vind hem idd ook vrij groot! Wij hebben hem vanavond even onder z'n buik gehouden nou heb ik een brede pony dus ligt hij goed maar voor een smalle pony en vooral voor kleintjes vind ik hem aan de grote kant

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:39

Waar ik bij dit soort singels altijd benieuwd naar ben: Wat is nou de voorkant? :o?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:45

assie schreef:
Waar ik bij dit soort singels altijd benieuwd naar ben: Wat is nou de voorkant? :o?

De grote bolling doe je naar voren. Dan zitten de singel gespen meer naar achter dan heeft het been meer bewegings ruimte.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:49

Mag ik vragen waar je deze gekocht hebt?

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:58

assie schreef:

Met spring singels moet het ringetje altijd naar voren ivm de martingaal. Geen idee hoe het met mennen is maar ik denk hetzelfde :D

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 09:58

Ik heb hem ook voor mijn pony, tot nu nog geen verschil gemerkt heb hem gekocht omdat ik een nieuwe singel moest en het prijsverschil niet zo groot was dat ik het wel de moeite vind om te proberen.
Mijn pony heeft normaal maat shet maar de pony shet past net op zijn kleinst.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 10:12

MisticRider schreef:
Mag ik vragen waar je deze gekocht hebt?

Ik heb hem bij ruitersport.com gekocht.

De bolle kant hoort inderdaad naar voren zo heeft de schouder meer vrijheid.
Ga hem vanavond gebruiken al ga ik wel naar buiten dus of ik heel veel verschil merk dan

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 23:26

Interessant! Zou je misschien een foto willen maken met de singel bij je pony? Ik ben wel benieuwd hoe zo'n singel werkt icm het schofttuig.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-16 23:34

sakvis schreef:
Interessant! Zou je misschien een foto willen maken met de singel bij je pony? Ik ben wel benieuwd hoe zo'n singel werkt icm het schofttuig.

Ik ga m'n best doen het te onthouden tot woensdag want dan staat hij pas weer voor de wagen ;)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:13

Ik heb hem ook besteld al wel eerder, hij moet nog binnen komen.
Maar als ik de reactie van shetlandfan lees ben ik benieuwd of het wel gaat passen op onze hackney pony.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-16 22:22

NienSCHaap schreef:
Maar als ik de reactie van shetlandfan lees ben ik benieuwd of het wel gaat passen op onze hackney pony.

Ben bang van niet ik heb een brede kleine D pony en hij zit op de bovenste gaten van mijn singelstoten zowel binnen al buiten singel. Pony moet niet te veel afvallen want dan is hij te groot. Vind hem erg groot vallen

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 22:27

F_inley schreef:
NienSCHaap schreef:

Ben bang van niet ik heb een brede kleine D pony en hij zit op de bovenste gaten van mijn singelstoten zowel binnen al buiten singel. Pony moet niet te veel afvallen want dan is hij te groot. Vind hem erg groot vallen

Dan moet ik een oplossing vinden want ze krijgt van de singel van het tuig wondjes. Of ik nu de shet maat of pony gebruik. De singel hoes krijg ik er met te veel moeite om en af := was zo blij... Maar me stille hoop zinkt in de schoenen :') ik heb nu een half schaap onder de pony hangen dan moet dat maar.
Ben toch wel benieuwd hoe die iedereen bevalt.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 13:18

sakvis schreef:

Hierbij de foto's

Afbeelding

Afbeelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 13:42

Hij lijkt wat te wippen aan de voorkant, of vertekend de foto?
Het lijkt dat hij aan de achterkant meer druk krijgt dan aan de voorkant (en zelfs net wel of niet niet los ligt daar).

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-16 13:47

Dennis schreef:
Hij lijkt wat te wippen aan de voorkant, of vertekend de foto?
Het lijkt dat hij aan de achterkant meer druk krijgt dan aan de voorkant (en zelfs net wel of niet niet los ligt daar).

Vergeten te melden hij was hier niet aangesingeld zat maar op 1 gaatje vast. Als hij wel aangesingeld is zit hij netjes aangesloten

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:38

NienSCHaap wij hadden dat probleem ook dat er wondjes ontstonden bij de singel, wij hebben nu dit singelbontje er om, is makkelijk los te maken, lekker zacht, makkelijk te wassen en niet duur:
https://www.harryshorse.com/nl/catalogu ... .32600041/, wij hebben er direct nog twee aangeschaft.
Bovenstaande singel zal bij grote pony's en paarden wel werken, maar bij die kleintjes van ons is er al zo weinig ruimte, vrees dat de werking dan wat verloren gaat.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 14:51

Grainey schreef:
NienSCHaap wij hadden dat probleem ook dat er wondjes ontstonden bij de singel, wij hebben nu dit singelbontje er om, is makkelijk los te maken, lekker zacht, makkelijk te wassen en niet duur:
https://www.harryshorse.com/nl/catalogu ... .32600041/, wij hebben er direct nog twee aangeschaft.
Bovenstaande singel zal bij grote pony's en paarden wel werken, maar bij die kleintjes van ons is er al zo weinig ruimte, vrees dat de werking dan wat verloren gaat.

Klopt ik heb die ook in me handen gehad maar heb ook naar eentje van Mattes gezocht. 45cm is nog wel lang maar als de singel niet past of te grof is koop ik zo'n bontje heb nu een andere met klittenband gelukkig. Maar ze heeft nu echt zwangerschap verlof dus dat scheelt kan ik nog even rustig zoeken :=

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 15:01

Wij hebben de sluiting van het klitteband precies op de gespen zitten van de singel, wij hebben grote shetlanders en vond die van Mattes toch wat te dik, moeilijker wasbaar en duurder.
Die van ideal zelf hielpen hier niet en daarbij waren ze er moeilijk om te krijgen.

FemkeRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 15:46

NienSCHaap schreef:
Grainey schreef:

Klopt ik heb die ook in me handen gehad maar heb ook naar eentje van Mattes gezocht. 45cm is nog wel lang maar als de singel niet past of te grof is koop ik zo'n bontje heb nu een andere met klittenband gelukkig. Maar ze heeft nu echt zwangerschap verlof dus dat scheelt kan ik nog even rustig zoeken :=

Ik had ook een pony die altijd singelplekjes had, heb een mattes bontje laten maken op maat en nu nergens meer last van!

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 23:06

Het topic is al even stil maar ik ben benieuwd hoe de singel bevalt nu hij wat langer in gebruik is :)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 06:56

Ik vind hem erg fijn. Pony loopt er goed mee heeft geen singelnijd ermee en hij blijft erg mooi en soepel.

Las wel dat ze nu de maten hebben aangepast en dat lijkt me wel beter :j

Florinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:20

Ik heb hem ook getest, ik heb een kunstof idealtuig. Daar past hij dus niet goed op. De voorkant wipt endrukt dus alleen op achterste lijn van de singel. Heb hem laten zien aan demenner, en ze was het met mij eens. Er is nu een anatomische singel in de maak voor de kunstoftuigen. Dus let o. Niet voor ieder tuig van iDEAL geschikt.