Volgen in draf

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Volgen in draf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 16:19

Ik ben nu een tijdje bezig met grondwerk en vrijheidsdressuur en het gaat tot nu toe niet heel goed, maar ook niet heel slecht.
Het volgen in stap gaat nu heel goed.
Vandaag wilde ik het ook in draf proberen. Ik hield sowieso het halstertouw eraan, anders zou ik hem nooit vooruit krijgen. Maar nu mijn probleem, mijn paard is best groot (1.87 m) en in stap valt dat best mee. Maar als ik naast hem ren en hij draaft vind ik het eigenlijk best eng. Hij gaat dan vrij hard en ik ben best bang dat hij dan over mij heen loopt ofzo. Hij heeft het tot nu toe niet gedaan, maar ik had er toch geen fijn gevoel bij.
Hebben er mensen misschien tips hoe ik het toch beter kan gaan doen?

Tinkerbello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:42

Zelfde probleem gehad hier, wegens overenthousiast paard :') Ik heb altijd een zweepje bij me, die ik opzij houd zodat hij me niet voorbij kan. Ik oefende vooral eerst in stap, steeds als hij te dichtbij komt weer terug zetten. Na een tijdje snapte hij het en ging het in draf ook goed

AlwaysH

Re: Volgen in draf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 18:43

Leafrope in je handen houden waarmee je je eigen ruimte aan geeft?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-16 19:28

Probleem is alleen, als ik al een klein beetje wat aangeef, staat hij stil of in stap. De tip met het zweepje ga ik proberen. Nu moet ik ook nog een beetje oefenen met conditie. Na een half rondje was ik al kapot :')

Tinkerbello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:39

Ah oké, dat is een ander verhaal idd :)
Misschien kun je hem dan juist enthousiaster maken door hem af en toe een brokje te geven als hij je volgt? En daarna dus wel consequent blijven in het aangeven van jouw grenzen..

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 15:18

Ga ik proberen. Bedankt voor de tip!