[AR] Start mennen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

guusjepino

Start mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 20:22

Na het overlijden van mijn paard ben ik na jaren van afwezigheid in de paardensport 1,5 jaar geleden begonnen met het rijden op IJslanders. Voor mij een totaal nieuwe ervaring in de paardensport. Nu mijn kinderen wat ouder worden en ik op een hele (sorry) "kneuterige" manier heb kennis gemaakt met de mensport lees (krijg een pony en kar mee en de volg de pijlen in het bos, de pony weet de weg wel) kriebelt deze beleving van paardensport enorm. Hoewel ik besef dat het ergens knetter onverantwoord is wat er eigenlijk gebeurt is maar goed....

Maar hoe meer ik me inlees/ informatie verzamel, kom ik nu eigenlijk alleen maar tot de conclusie dat er in mijn regio (Zuidoost Brabant) alleen maar les te krijgen is als je reeds over een eigen paard/pony beschikt. Of vergis ik me? "Vroeger" toen ik nog rimpelloos door het leven ging (11 jaar) was ik geregeld groom op menwedstrijden bij kennissen van mijn ouders. Helaas zijn de kennissen van mijn ouders gestopt met de mensport. Is de mensport echt iets wat je alleen met eigen span kan uitvoeren? Natuurlijk kan ik altijd op zoek gaan als groom/bijrijder van iemand.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 20:40

guusjepino

Re: Start mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 20:45

Dank voor de tip! Heb het al bekeken maar helaas niemand in de regio die een groom/bijrijder zoekt. Wellicht dat ik beter zelf een oproep kan plaatsen.

FelicxaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 20:57

Menbewijs door middel van een cursus misschien een optie? Dat is iig de manier die ik heb gekozen om met de sport in contact te komen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 21:25

Neem eens contact op met een menvereniging bij je in de buurt. Via hen kun je eens een paar keer gaan kijken bij wedstrijden of oefeningen. Misschien kennen zij wel een menner die zonder groom zit, want dat komt nogal eens voor. Als je naar wedstrijden en zo gaat kun je een briefje ergens ophangen dat je beschikbaar bent en wil leren.
De menwereld is een wereldje apart en kei kei gezellig en hulpvaardig. Niemand is afgunstig op elkaar en het gaat duidelijk niet om meer, groter en beter. Ik hoop dat je een ingang vind..

guusjepino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 21:34

Ga ik doen! Bedankt voor de tips!