[AR] Groninger Oz res. Kampioen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Groninger Oz res. Kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 10:38

Even een stukje geschiedenis. Oz heb ik 12 jaar geleden als 4.5 jarige hengst gekocht. Hij was net ingereden en er was gelukkig nooit iets raars mee gebeurd. We hebben van alles gedaan en hij deed altijd zijn best. Endurance, TREC en dressuur. Een weekende hier en daar nooit moeilijk doen.
En toen raakte hij geblesseerd in september 2013 een peesblessure toen die klaar was de volgende. Hij heeft 1.5 jaar alleen maar in de wei gestaan.
Toen in 2015 kreeg ik het idee om maar eens met hem te gaan mennen. Ik had nog nooit leidsels in handen gehad. Ik begon met een cursus boomslepen. Dat vond ik zo gaaf dat Oz in maart 2015 naar de beleerder ging via een adresje die ik had gekregen via bokt. Nou, dat beleren stelde echt niets voor en na 5 keer vond beleerder het wel goed. Alleen ik had nog nooit gemend. De beleerder wou me dat wel leren. In mei een karretje gekocht en in juni heel brutaal naar een wedstrijd gegaan. Die ging best redelijk 173 en 179 punten. Ondertussen werd ik steeds zieker in september kreeg ik de diagnose en die was niet misselijk, maar zoals ze in groninger zeggen "kop d'r veur" heb ik mijn eigen lijn gevolgd. In oktober vond ik een hele fijne instructeur en we zijn aan de slag gegaan om mij beter te leren mennen en Oz goed te laten lopen. We lessen maar eens in de 3 weken en dat gaat fantastisch meer hoeft ook niet. Oz komt maar 1x in de week voor de kar, want het is zo'n snelle leerling daar moet je niet teveel mee trainen.

Gisteren was de noorderlijke district kampioenschappen in assen. Ik had een mentrailer gekocht dus het vervoer ging een stuk makkelijker dan met een trailer en aanhanger.
Oz was super braaf met inrijden en de proef ging onwijs goed!!
Het resulteerde in 206 en 195 punten en tweede!
Hier het filmpje. Ik ben zo trots op mijn groninger <3

https://youtu.be/Uo9-DibgPrU

marga1

Re: Groninger Oz res. Kampioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 11:31

Mooie proef Yarrah reed je hem uit je hoofd? Ik durf dit niet te doen omdat ik de proeven door elkaar haal.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-16 14:14

Ik rij al min proeven uit mijn hoofd. Ik vind dat heel fijn een voorlezer werkt altijd op mijn zenuwen. ;)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 17:15

Jeetje, wat een monsterscore Yarrah! Heel gaaf! Gefeliciteerd met het resultaat.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 20:54

Super, gefeliciteerd! Ziet er fijn uit,

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 12:44

Yarrah, ik had dit topic helemaal gemist!

Wat een super uitslag voor jou en Topper Oz.
Ook hier blijkt maar weer Geef Nooit Op!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 13:19

Super zeg, gefeliciteerd !