Wat was/is de ervaring of het verschil bitloos t.o.v. een bit?
Andere geslachten als ruin en merrie is hier niet van toepassing. Dat is wel bekend

(Tegenvragen als: waarom zou je dat willen; niet van toepassing.)
Het is voor een onderzoekje.
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Huertecilla schreef:Ik rij de mijne al weer 12 jaar optomingsloos.
Is een hispano-arabe; ervaren beroepsstraatvechter met een groep merries.
De grote crux is dat het rijden zonder dwangmiddelen is, dus een intelligentietest. Waarom zou hij doen wat jij wil?!
Zie mijn site.
Succes.
p.s. 'hulpen' is een leuk vermomd eufemisme voor opdrachten en 'duidelijker' een leugen voor pijnlijker.
NZ92 schreef:Huertecilla schreef:Ik rij de mijne al weer 12 jaar optomingsloos.
Is een hispano-arabe; ervaren beroepsstraatvechter met een groep merries.
De grote crux is dat het rijden zonder dwangmiddelen is, dus een intelligentietest. Waarom zou hij doen wat jij wil?!
Zie mijn site.
Succes.
p.s. 'hulpen' is een leuk vermomd eufemisme voor opdrachten en 'duidelijker' een leugen voor pijnlijker.
? Weet niet hoe jij rijdt dan.. maar bij mij is dit lig niet het geval.
Huertecilla schreef:Zie mijn site.
Floortz schreef:Huertecilla schreef:Zie mijn site.
Helaas doet de url van de website het niet.
Hulpen hoeven overigens niet per definitie pijnlijk te zijn. Stemcommando, aanwijzen met een handgebaar, teugelhulp tegen de hals zijn ook hulpen. Of met de kuit tegen de zij drukken. Helaas, en dat ben ik wel eens, gebeurt het meestal met (te veel) kracht.
jensvl schreef:Hulpen zijn altijd opdrachten en in dit geval ben ik het er helemaal mee eens dat duidelijker hetzelfde betekent als pijnlijker. Met een bit kan je een paard veel sneller pijn doen. En als wij het hebben over iets duidelijker doorgeven wordt eigenlijk altijd bedoelt dat we de inwerking van ons commando vergroten.