Kelly de indianenpony en de Jambette

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Djenga12

Kelly de indianenpony en de Jambette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 00:51

Kelly is een lieve bonte pony waar ik vrijheidsdressuur me doe en vaak bit/zadel en tuigloos mee rijd.

Ze kent de basis hartstikke goed,
en ik ben bezig met het aanleren van de Jambette vanuit het geven van een voetje.
Ik heb mijn cap hier nog op aangezien ik daarvoor bit/zadelloos gereden heb.

Afbeelding
Hier geeft ze een half voetje en half jambette.

Afbeelding
Hier geeft ze de jambette.

Haar linker voet gaat prima maar bij de rechter snapt ze het niet ze goed, iemand tips?
Na het aanleren bij de rechter wil ik verder uitbreiden naar de Spaanse pas, iemand nog goede methodes?

Mvg.

Gups

Re: Kelly de indianenpony en de Jambette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 10:28

Ziet er al goed uit!
Doet ze wel iets met haar rechterbeen? of vrijwel niets? Misschien kan je proberen haar iets te helpen met het optillen ervan? Ik weet niet hoe je het aangeleerd hebt, maar een clicker kan ook helpen! Als ze dan maar iets de beweging maakt die jij wilt, kun je vrijwel direct belonen, zodat ze snapt dat dat de juiste beweging is.

Djenga12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 13:14

Gups schreef:
Ziet er al goed uit!
Doet ze wel iets met haar rechterbeen? of vrijwel niets? Misschien kan je proberen haar iets te helpen met het optillen ervan? Ik weet niet hoe je het aangeleerd hebt, maar een clicker kan ook helpen! Als ze dan maar iets de beweging maakt die jij wilt, kun je vrijwel direct belonen, zodat ze snapt dat dat de juiste beweging is.

Ja met het rechterbeen doet ze wel wat, ze kan ermee een voetje geven (vanuit daar bouw ik altijd verder uit naar de Jambette). Maar het zit er alleen nog niet goed in heb ook wel eens haar been wat verder opgetilt maar ik denk dat het een kwestie van geduld heeft tot ze het doorheeft.

Gups

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:33

Ja, het kan best zijn dat het kwartje gewoon nog niet gevallen is bij het rechter been ;)

Djenga12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 14:18

Gups schreef:
Ja, het kan best zijn dat het kwartje gewoon nog niet gevallen is bij het rechter been ;)

Dat denk ik zelf ook ;)

Kimmie1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 19:46

Ziet er goed uit. Blijf verder doen hoe je bezig bent dan lukt het ook wel na een tijdje op het ander been :)