Na een hele tijd geleden een bokt account aan te maken en vervolgens alleen maar mee te lezen, leek het me nu interessant om ook een topic te plaatsen.
Ik hoop dus ook dat dit hier goed staat..
Het volgende is aan de hand; Helaas hebben wij geen bak thuis en kunnen we hier op de klei grond bijna nooit in de wei rijden. Met dit natte weer rijden we met mijn pony vooral op straat (mennen, dressuur aan de LT en onder het zadel én natuurlijk af en toe een wandeling
). We hebben wél de mogelijkheid om bij de buren in een klein bakje te longeren. Dit doe ik dus ook, één tot twee keer per week.Tot nu toe longeer ik mijn pony gewoon aan een halster. Maar, er zijn ook nog andere manieren om je pony aan het werk te zetten, zodat het leuk en vooral nuttig blijft/wordt! Hier heb ik alleen geen ervaring mee.
Mijn pony pakt met tijden het bit vast en is daardoor moeilijk aan de teugel te rijden. Ik zou graag een manier van longeren willen vinden, zodat ik hem zonder trekken en vechten toch soepel kan maken in zijn lijf. Ik ben niet echt fan van touwtjes, waarmee je hem vast knoopt. Zelf dacht ik aan de dubbele longe.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Is dit een fijne manier van longeren? Of moet je dit juist nóóóit doen?
Als ik op internet kijk zie je ook allemaal verschillende manieren hoe ze de longeerlijn van het schoftje naar het bit bevestigen.
Alle tips zijn welkom! Eventueel met foto voor de duidelijkheid.