[AR] Ervaring met de sulky caveletti SPORT?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brendatil77

Ervaring met de sulky caveletti SPORT?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 08:30

Goedemorgen,

Wie heeft deze wagen, en wat vind je de voor- en nadelen? Ik zie dat hij meer vering heeft dan de gewone caveletti?
Ik hoor het graag!

Patty14

Re: Ervaring met de sulky caveletti SPORT?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:12

Brendatil77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 12:35

Dank je, die ken ik al, maar ik wil even specifiek deze tweewieler weten....

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:41

Ik heb hem een poosje gehad om te kijken of mennen iets voor mij was.
Vond hem zeker veel beter geveerd dan de gewone sulky en daardoor veel comfortabeler. Maar de kwaliteit van het staal blijft gewoon laag. Dus voor af en toe wat mooie ritjes is hij echt prima. Maar als je veel wilt gaan mennen dan zou ik voor wat meer kwaliteit gaan.
Ik heb nu een hca sulky de luxe.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:51

Je vraag hoort idd in het Centrale topic. Daarnaast zou het kunnen lonen om eens de FAQ te lezen. Hier al heel wat topics over de SPORT.

Brendatil77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 15:03

In al die topica gaat het vooral over de gewone caveletti. Ik wil een ander uitvoering. Elk onderwerp op bokt is al eens voorbij gekomen ik wil gewoon niks horen over een hca of gewone sulky caveletti alleen over de sport....

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:22

nane schreef:
In al die topica gaat het vooral over de gewone caveletti. Ik wil een ander uitvoering. Elk onderwerp op bokt is al eens voorbij gekomen ik wil gewoon niks horen over een hca of gewone sulky caveletti alleen over de sport....

Met houding krijg je vast een hoop reacties. :=

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:28

Kan me Nanes reactie wel voorstellen hoor (en zo onaardig is haar houding niet. Gewoon duidelijk). Bokt is zo groot en om dan 80 pagina's aan praat over tien types sulky door te worstelen terwijl je alleen op zoek bent naar ervaringen over die ene...
Dan kan een topic als dit toch wel helpen. Lekker specifiek en gericht zoeken. En dan is het niet heel motiverend als de reacties meteen zijn dat je maar in dat enorme topic moet gaan zoeken. Dat had ze zelf vast ook wel bedacht ;)

Overigens on topic: zelf heb ik geen ervaring met sulky's, dus ik kan je er niet mee helpen. Maar misschien moet je even in de bokt faq zoeken }>
Spoiler:
*sarcasme*

Brendatil77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 17:23

Bedankt Assie, ik vind het gewoon gek dat ik dus kennelijk niets mag vragen, maar ik kom tig keer dezelfde vragen tegen op Bokt. En ik heb een heeeele specifieke vraag....

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:33

Die vraag kun je toch in dat topic stellen :+?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 17:34

Ik vind je vraag niet specifiek.
Je vraagt naar voor en nadelen. Ik vergelijk hem voor je met de gewone caveletti en de hca. Maar daar wil je niks over horen. Hoe moet ik dan de voor en nadelen uitleggen?

Brendatil77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 10:11

Sure_lee ik ben denk ik verkeerd begrepen of heb het verkeerd uitgelegd. In andere topics word er heel veel over andere sulkys gesproken, maar niet over de sport. En tuurlijk is een vergelijking daarmee wel welkom! Het gaat me echt om de persoonlijke ervaring met de sport:-)

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 10:16

Oké no problem. Ik heb mijn ervaring al eerder in het topic gezet. Ik heb de sport gehad. Dus als je nog wat wilt weten dan hoor ik het wel.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 10:24

ik volg even, ben ook van plan om een sulky voor mijn pony aan te schaffen, en de cavalettie sport spreekt me wel aan.
Sure_lee, je zegt dat het metaal niet heel degelijk is. bedoel je dan dat het snel verbuigt of deukt? heb je er mee in de bak, of op de weg, of in het terrein gereden? wat voor pony had je er voor? ik zoek iets voor mijn welsh-a van ca 118cm

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 11:23

Het is echt heel dun staal. Ik heb er geen problemen mee gehad hoor. Maar ook de bouten die erbij zaten waren niet echt van een goede kwaliteit en het past allemaal net niet lekker met het in elkaar zetten. Het is net een ikea pakket.
Maar ik heb er wel echt heel veel plezier mee gehad. Hij was lekker licht waardoor ik er heerlikk met een vriendin bij op kon mennen en hij paste ook met mijn shet in een tweepaardstrailer.
Ik gebruikte hem voornamelijk in het bos. Mijn shet is 1.07 mAfbeelding

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 11:31

En even voor de vergelijking mijn hca die ik nu heb. Afbeelding

Brendatil77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 09:58

Wat vind je zelf nu het belangrijkste verschil tussen je hca en de sport?

Chardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 10:14

Ik ben van de Sulky sport naar de hca over gestapt, ik vond de sport wat te zwaar en ik kreeg hem moeilijk in evenwicht. (Maar dat is persoonlijk) en de Hca is lekker licht en kreeg ik zo in evenwicht.
De vering kun je bij hca op jou afstellen. (Dus harder of zachter) En ik vind bij de hca alles wat steviger en betrouwbaarder.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Chardy op 21-02-16 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 10:29

nane schreef:
Wat vind je zelf nu het belangrijkste verschil tussen je hca en de sport?

De kwaliteit van het staal. Ben bij grote kuilen niet steeds bang dat hij doormidden breekt haha. En de vering is vele malen beter. En de pony heeft meer ruimte om lekker te bewegen.
Of mocht ik er echt maar 1 noemen
:P

Brendatil77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 11:08

Hahaha mmm...ja....uk zit ook een beetje met het budget. Mijn man wil liever dat ik er niks aan uitgeef...een hca heb je niet voor 600 euro denk ik? Ik vind het echhhht lastig hoor!

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 11:24

Ja dat snap ik. Maar ik zou wel een afweging maken met hoe vaak je hem gaat gebruiken en wat je ermee wilt doen. Want als je er echt veel mee gaat mennen dan weet ik bijna zeker dat je na een poosje echt wat anders wilt dan de caveletti sport.
Dan kun je dat bedrag wat je moet inleveren na inruil beter nu alvast bijleggen voor een goede wagen.
Mijn hca was 2e hands 800 euro. Maar volgens mij zijn ze heel schaars.
Voor de leuk zou ik er nog wel een 1 zitter hca bij willen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 19:42

nane schreef:
Hahaha mmm...ja....uk zit ook een beetje met het budget. Mijn man wil liever dat ik er niks aan uitgeef...een hca heb je niet voor 600 euro denk ik? Ik vind het echhhht lastig hoor!

Ik dacht dat je niets wilde horen over de HCA, maar goed... ik reik je dan toch nog maar een keer een topic aan (en zo zijn er meer onder de link die ik gaf): [AR] HCA sulky of Cavaletti Sport?