[AR] Nieuw lamoen of inkorten?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fotografie91

Nieuw lamoen of inkorten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 23:46

Hoi allemaal,

Ik heb sinds een maandje een nieuwe kar ben der echt super blij mee maar ik heb een klein dingetje wat beter kan,
ik heb een onafhankelijk lamoen maar deze is net wat te lang voor waar ik mijn pony wil hebben lopen.
Het gaat om een voskamp hall wagentje maat pony.
hierbij foto van de pony met kar hier zie je dat ze naar mijn mening echt te ver ervoor staat en te strak in de strengen blijft staan.

Afbeelding

het gaat om een RVS lamoen (die verstelbaar is in lengte en op het kortst zit) maar is dit te lassen en hoe en op welke plek zal die ingekort moeten worden?
(ik heb hier heel veel mensen om me heen die ervaring hebben met lassen en dergelijke en zit in de buurt van bedrijven die men wagens onderhouden dus daar ga ik ook heen)
maar ik wil graag advies voor ik er iemand mee aan de gang laat gaan, aangezien ze me kost baar zijn.
Of is het makkelijker om een nieuw lamoen te kopen en waar zal dat kunnen?

alvast bedankt voor het lezen haha en hoop dat julle me kunnen helpen :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 07:15

ik heb kortere onderstokken laten maken voor mijn kar zodat de voorstokken er verder
in kunnen.

Bij de rechtse kar zie je dat ze een stuk korter zijn. Was bij de linkse ook de bedoeling maar dit past net.

Afbeelding

marga1

Re: Nieuw lamoen of inkorten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 09:23

Als hij nieuw bij Voskamp Hall vandaan komt dan zou ik daar vragen om het lamoen om te ruilen voor een korter exemplaar.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 09:24

ik ben niet zo van laswerk. het maakt je materiaal toch minder sterk. ik zou kijken voor een nieuw lamoen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 10:14

Ik zou eigenlijk even contact opnemen met Voskamp zelf. Die kan je daarin ook erg goed adviseren en denkt ook met je mee (en niet alleen aan zijn eigen portemonnee).

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 10:17

Ik heb bij mij van beide 30 cm afgezaagd. Zodat ze kort genoeg waren. Heb nu nieuwe lamoenen met andere ogen hier heb ik het zelfde mee gedaan

Afbeelding