Ik ben op zoek naar een schoftonderlegger voor onder mijn shetlandertuig die de druk goed verdeeld. Ik men met een tweewieler. Wie heeft er tips?
Ayla
Geplaatst: 11-02-16 09:53
Ik maak tuigonderleggers op maat, zowel van shabrakstof als fleece met voering (die kan ik tevens wat dikker maken). Ik men er altijd zelf mee, nog nooit drukplekken gehad van beide soorten onderleggers. Van mensen die bestelen ook nooit iets over gehoord. Zie mijn onderschrift
Ik zal eens kijken. Ik heb er nu zo'n nepschaap onderlegger onder, maar ten eerste is die gewoon zwart en ten tweede weet ik niet of die de druk goed verdeeld.
Een echte schaap verdeeld de druk ook super en ademt goed, maar dan wel een echte en geen nepper. Dus dat zou ook nog kunnen, mooi vind ik het niet maar voor de pony wel fijn.
Gewoon fleece is fijn zodat er geen zweet in het leer trekt, maar voor drukverdeling zijn lappen stof niet veel, wel is het prima als je schoftje voldoende brede kussens heeft die de boel al goed verdeeld kun je prima uit met een dikkere fleece onderlegger bijv.
REYNIR
Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-16 12:09
De kussen zijn niet zo breed, het is een Eurotech tuig van Ideal. We zijn nog maar net aan de slag met de tweewieler, dus vandaar mijn zoektocht. Ik weet dat echte schapen de druk goed verdelen, maar ik had het nepschaap nog liggen. Ik zal eens kijken naar de link.
Edit: gekeken bij je link. Dat ziet er wel goed uit, en genoeg klittenband om schuiven tegen te gaan. Gebruik jij ze zelf ook?
Ik gebruik die zelf idd ook, verdeelt de druk super en schuift niet. De ideal tuigen zijn vrij smal en hoog dus een onderlegger eronder is toch wel fijn. De onderleggers van Ideal zelf zijn ook fijn dus kan je ook nog naar kijken en zijn in bruin en zwart.
Ik heb een bredere zilco liggen, ook met gel. Maar gebruik eigenlijk alleen maar mijn polypad onderleggers, niet perce voor druk verdeling, vind die het fijnst werken.