Vrijheidsdressuur kruispas?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Fosje1999

Vrijheidsdressuur kruispas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 19:12

Hey bokkers,
Ik wil vrijheidsdressuur gaan doen!
Alleen als ik op YouTube, filmpjes met uitleg op zoek dan vind ik de volgende "kunstjes" hellaas niet! En wil ze graag leren!
---passage en piaf
---en nog iets maar weet niet hoe het heet! Dat de voorbenen van je paard/pony gekruist staan(op commando)

Iemand tips hoe ik dit het beste kan leren via YouTube? Ik wil deze dressuur oefeningen graag oefenen! Weet iemand naar wie ik op YouTube kan kijken?

Met vriendelijke groet,
Fosje1999

heidibeauty

Re: Vrijheidsdressuur kruispas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:22

Passage en piaffe is geen 'kunstje'. Dit is een oefening vanuit de hogere dressuur. Zou je aanraden hier ook niet mee te gaan beginnen vanaf een filmpje als je hier geen ervaring mee hebt. Les misschien een optie?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 21:21

Passage en piaffe vereisen veel voorbereiding. Als je paard zeer goed getrained is en zeer verzameld kan lopen dan kan je daar aan gaan denken. Begin eens met wijken, zijwaarts en wegzetten van voorhand en achterhand. Dat is al lastig zat.

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 20:13

Piaffe en passage zijn prima aan te leren via vrijheidsdressuur, alleen de weg is heel wat langer.

Vrijheidsdressuur is nog altijd het 'aanleren van natuurlijk gedrag in vrijheid' en piaffe en passage zijn nog steeds natuurlijk gedrag van een paard :)

Maar om daar mee aan de gang te gaan moet de communicatie lijn tussen jou en je paard énorm sterk zijn, zodat je hem op ten duur op jouw lichaamshouding kan gaan verzamelen, en je paard moet fysiek sterk zijn. Door een hele berg voorbereiding :)

Gups

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:38

Als je nog moet beginnen met vrijheidsdressuur, zou ik inderdaad zoals hierboven genoemd eerst met wat simpelere dingen beginnen! Op die manier weet je of je pony geïnteresseerd is in VD en of ze het makkelijk leert!