Mijn kleine stoere kerel, welsh A van 1.10 groot, is dit jaar het bokje en gaat voor de kar beleerd worden
Hij weet het nog niet, word nog een verassing voor hem.
Maar nu, hij is bijna 3 heeft nu een singel omvang van 1,42m (is nu in een mooi sport modelletje
) maar in de zomer "groeit" meneertje naar maatje hoog drachtig
Ondanks strook begrazing groeit hij echt tonnetje rond.
Ik neem aan dat hij nog een paar centimetertjes gaat groeien in hoogte, maar ik zit nu met welke maat tuig moet ik voor hem nemen? Shetlander of pony? Met het oog op in de breedte groeien in de zomer en nog iets in de hoogte in de toekomst. Zijn hoofdstelletje is maat shet en dan nog bijna op zijn kleinst.
Ik heb veel grote pony's en paarden voor de kar beleerd en qua tuig nooit problemen gehad omdat deze vaak op veel wel paste (soms wat gaatjes bij prikken), maar zo'n uk is voor mij de eerste keer en het tuig van de D pony verzuipt hij gewoon in.

Hij is dan echt plat op zijn rug. Nu in de winter heeft hij het model wat hij zou moeten hebben.
Dus wil hem wat werk geven. Naast "in hand" western onderdelen dus ook mennen.
Komt bij de welkoop weg, denk dat daar iets andere maten gehanteerd worden. Ziet er wel gewoon uit als een shet halster. (ook die ligt er op reserve)
)
Het word zwaar zat voor hem (stress kikkertje) en op het land en een baasje met flink wat kilootjes.
gaat het goed met hem ?