wat te doen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kimberlyve

wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 14:00

Ik heb mijn pony nu bijna 9 maanden en hij is echt mijn maatje. Vorige week dinsdag had ik zoals elke week les helaas ging het die dag mis en ben ik eraf gevallen waar ik nu gebroken ribben aan heb over gehouden. Ik mag 16 weken niet rijden en zal de komende 6 weken helemaal niks kunnen doen. Maar wat kan ik nou wel allemaal doen als ik weer met hem bezig kan zijn. Ik longeer hem met dubbele lijnen dus dit zal ik veel oppakken en verder zal die 2 x per week ongeveer gereden gaan worden door een stal genoot. Hebben jullie nog tips voor mij?! En de grote vraag hoe houd ik dit vol zolang niks doen... ik wil nu al zo graag weer aan de slag met hem
Afbeelding

IsabelHx

Re: wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:03

pff balen zeg!

Misschien wandelen? ik vind het altijd heerlijk om te wandelen met mn paardje!
Of Vrijheidsdressuur oid?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:39

Och maar je kunt toch met hem wandelen, ergens zomaar in de berm laten grazen, met een clicker of een bal met hem spelen....
Poetsen, beschilderen, aankleden voor de carnaval, truukjes leren

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:44

In eerste instantie voorzichtig bij de paarden, onverwachte bewegingen of een duw van je paard zit je niet op te wachten. En verder grondwerken, wandelen, lekker tutten en poetsen. Sterkte met je ribben.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 14:47

16 weken?

heb je je ribben helemaal verbrijzeld en ben je met platen weer in elkaar gepuzzeld of zo?

met een paar weken horen de ribben weer goed te zijn, de pijn kan langer aanhouden omdat het gebied natuurlijk ook gekneusd is en blijft zolang de ribben niet geheeld zijn..

maar langer dan 12 weken hoort de pijn toch niet aan te houden, en na een paar weken mag je eigenlijk al weer rustig aan dingen gaan doen, zolang de pijn onder controle is, want die waarschuwt je ook of je de zaak forceert (en forceren kan natuurlijk leiden tot verschuiven/schade als de botdelen nog te los zijn)..

maar om je vraag te beantwoorden, gewoon op je tanden bijten en uitzitten die periode..
lekker aan de bakrand kijken als iemand bezig is, en als je zover bent eerst stukjes met hem wandelen.. daarna een keertje wat grondwerken en pas als je normaal goed kunt ademen, diep dus, zonder pijnmedicatie, weer gaan rijden.

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 15:55

elenaMM77 schreef:
16 weken?

heb je je ribben helemaal verbrijzeld en ben je met platen weer in elkaar gepuzzeld of zo?

met een paar weken horen de ribben weer goed te zijn, de pijn kan langer aanhouden omdat het gebied natuurlijk ook gekneusd is en blijft zolang de ribben niet geheeld zijn..

maar langer dan 12 weken hoort de pijn toch niet aan te houden, en na een paar weken mag je eigenlijk al weer rustig aan dingen gaan doen, zolang de pijn onder controle is, want die waarschuwt je ook of je de zaak forceert (en forceren kan natuurlijk leiden tot verschuiven/schade als de botdelen nog te los zijn)..

maar om je vraag te beantwoorden, gewoon op je tanden bijten en uitzitten die periode..
lekker aan de bakrand kijken als iemand bezig is, en als je zover bent eerst stukjes met hem wandelen.. daarna een keertje wat grondwerken en pas als je normaal goed kunt ademen, diep dus, zonder pijnmedicatie, weer gaan rijden.

Nee ze zijn alleen gebroken. Maar ze adviseren 16 weken rust omdat als het niet goed genezen is er kans is op blijvende schade. Als ik er over 8 weken bijvoorbeeld op zou stappen en dan weer zou vallen ben ik verder van huis dus liever wat rustiger aan. Maar idd met een week of 8 moet als goed is alles genezen zijn.

Toperoit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 16:03

Grondwerk en wandelen, dat soort dingen? Er is genoeg te doen buiten rijden om, maar weet niet of je alles kan met gebroken ribben?

Beterschap in elk geval!

NH_trainer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 13:28

Loswerken (met een bodywrap), met balken longeren, lange teugelen, grondwerken met pionnen en balken. Laat je fantasie de vrije loop, er zijn zoveel andere dingen die je met je paard kan doen behalve rijden ;)
Beterschap!

isabeaumin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 09:10

Balen!! Miss wandelen? Of een lekkere lange poetsbeurt? Zo bouw je een hele goede band op en ik verzeker je dat het paard het ook leuk vind!