Welke boeken?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leen

Welke boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 19:15

Voor mijn werk sta ik vaak uren stil, als bezigheid wil ik dan graag wat boeken mee hebben om dan toch iets nuttigs te doen.
Ik ben op zoek naar wat leuke boeken welke vooral op grondwerk gericht zijn. Ik heb nu les van iemand welke vooral methode van monty roberts gebruikt, maar ook veel elementen van andere trainers. Ze heeft me een aantal boeken aangeraden, maar ze zei ook dat ik best ook naar andere trainers kijk en dan zelf op pik wat bij mij past. Ook hiervan heeft ze wat trainers verteld, maar ik ben niet zo voor 'lees'boeken. Ik heb graag boeken met veel plaatjes en uitleg hoe en waarom, niet een heel verhaal errond gebreid.
Probleem is dat ik dat natuurlijk van de cover niet kan afleiden. Ook heel monty roberts zoveel boeken, maar welke is nu echt een boek waar je wat van leert, of heb je er dan gelijk al een aantal van nodig?

Pauley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:19

Ik zou gaan voor het boek 101 horsemanship oefeningen. dat is een leerzaam boek met tekeningen en wat foto's en veel uitleg (vind ik)

Leen

Re: Welke boeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 19:29

Ja toch? Ik heb nog een heel aantal boeken van die reeks, ze zijn wel interessant maar vaak ongeveer hetzelfde. Heb dat specifiek boek wel niet. Ik was er gisteren wel op bokt markt achter aan het zoeken, in de andere boeken staan inderdaad veel foto's met uileg.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:38

De aard van het paard van Stephen Budiansky.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 19:44

Die had ik al eens bekeken, maar dat is meer een leesboek dan een 'kijk'boek.
Ik ben eerlijk gezegd ook niet zo goed in lezen, kost me redelijk wat moeite om te lezen en daarna ook nog te weten wat ik gelezen had. Dus vandaar dat ik liever meer beelden heb, mag heus wel een hoop tekst in staan, daar niet van.

Edit: en een beetje prijzig ook :+ Ik kan hem wel eens opzoeken in de bib.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 19:53