Soepele rug bejaarde shet?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lotte1801

Soepele rug bejaarde shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 14:08

Ik zeg nu in mijn titel wel een bejaarde shet maar dat valt wel mee ;) Afgezien van de (milde) ouderdomskwaaltjes en haar ziekte(s).

PASPOORTJEEE!!
Naam: Authority van de Riekshoeve A.k.a Fly /3
Geboren op: 5-4-1986, dit jaar dus 30! *\o/*
Ras: Shetlander
Werk: Langelijnen, wandelen, vrijheidsdressuur, grondwerk, dressuur.
Geslacht: Merrie
Verzorgpony sinds: Juli 2015 :)

Nou is Fly nogal stijf in haar nek en rug, maar vanwege haar leeftijd (en omdat ik er niet zo fan van ben), heb ik geen zin om met bijzet en longeerhulp te gaan klieren. Toch wil ik r zo lang mogelijk fit houden, haar conditie zit wel goed, net als de bespiering van schouders en achterhand.
Dus heeft iemand tips om wat soepeler te worden, het liefst op een manier die voor ons beide te doen is!

De dame in kwestie:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Evercreek

Re: Soepele rug bejaarde shet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:14

Allereerst, wat geweldig dat je pony zo'n mooie leeftijd heeft! Mag je echt super trots op zijn!

Ten tweede ben ik het met je eens dat je op die leeftijd geen troep als hulpteugels meer moet gebruiken, wat je wel zou kunnen doen is werken aan de lange lijnen. Ik zie dat je dat al doet, maar ik doel dan meer op de spaanse rijschool lange teugel stijl. Ik weet niet waar je woont maar ik ken wel mensen die hier les in geven, en anders even op internet kijken.
Als je zo'n 5 lessen neemt kun je zelf al een heel eind uit de voeten :j

Succes en heel veel plezier nog met je prachtige pony!

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 14:16

Aedema schreef:
Allereerst, wat geweldig dat je pony zo'n mooie leeftijd heeft! Mag je echt super trots op zijn!

Ten tweede ben ik het met je eens dat je op die leeftijd geen troep als hulpteugels meer moet gebruiken, wat je wel zou kunnen doen is werken aan de lange lijnen. Ik zie dat je dat al doet, maar ik doel dan meer op de spaanse rijschool lange teugel stijl. Ik weet niet waar je woont maar ik ken wel mensen die hier les in geven, en anders even op internet kijken.
Als je zo'n 5 lessen neemt kun je zelf al een heel eind uit de voeten :j

Succes en heel veel plezier nog met je prachtige pony!

Dankjewel *\o/* Het is mijn verzorgpony hoor ;) Ik ben blij dat er niet gelijk gezeurd wordt over haar dikte, ik hoor weleens dat ze mager is :(
Laatst bijgewerkt door Lotte1801 op 25-01-16 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:19

Ze is absoluut niet mager, ze is precies zoals shetten horen te zijn zelfs. Ik denk dat 90% van de shetlanders in Nederland echt veel te dik zijn. Dit komt natuurlijk omdat shetten van nature niet op rijk gras (horen) te staan, en te weinig beweging natuurlijk.
Dus echt top van je, ik vind haar in een topconditie eruit zien!

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 14:24

Afbeelding
Haar ribben zijn wel te zien, maar ik denk zelf dat dat meer komt door haar leeftijd en het feit dat ze al 9(!) veulens heeft gehad ;)

Evercreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:27

Ah oke, dat kan ik op deze foto's niet zien, dus dan kan het erger :j

En inderdaad, een oudere pony, vooral een die zoveel veulens heeft gehad, is moeilijker op gewicht te houden.

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 12:22

nog tips?

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:24

Misschien lekker wandelen en tijdens het wandelen regelmatig een slalommetje maken? :)
Ze ziet er goed uit, een ouders mens heeft ook niet het figuur van een 20-jarige :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 12:28

Lekker zelf aan laten geven wat haar grenzen zijn.
Diertje heeft de leeftijd om wat stijfjes te mogen worden ;)

En niks doen zonder overleg met de eigenaren!

isabeaumin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 09:00

Als je haar leert haar hoofdje laag te houden strekt ze haar rug en nek. (DIT KAN ZONDER BIJZETTEUGELS) als je er naast gaat staan vraag je haar hoofdje naar beneden dit werk je uit tot stappen net hoofdje laag enzo