Ik moet jullie even verblijden met mijn enthousiasme!!
Na er ruim een half jaar naar uit te hebben gekeken, was het gisteren dan eindelijk de dag! We zijn met mijn pony naar PSC de Dijkgraaf in Monster geweest. En wat ben ik trots na gisteren!

Kompas Rosa
Welsh a merrie
1.16 m
4 jaar
Afgelopen april hebben mijn moeder en ik deze pony gekocht om lekker mee te wandelen, poetsen, longeren en uiteindelijk ook mennen. Omdat wij zelf geen ervaring hebben met mennen, wilden we eerst iemand die er verstand van had eens mee laten rijden. Zelf heb ik goed contact met Edwin van der Graaf en zo werd hij degene die ons zou gaan helpen
Eigenlijk had ik afgelopen zomer al met Rosa naar Edwin willen gaan, maar helaas ontbrak het ons aan vervoersmogelijkheden en de paardentaxi werd wel erg duur.. Ondertussen was ik wel begonnen met het lessen bij Edwin, maar dan met een van zijn paarden. Man, wat voelde dat onwennig, vreemd en vooral ook onveilig om op de bok te zitten. Ik had het idee dat ik veel te ver van het paard af zat om er goed invloed op uit te kunnen oefenen. Maar dat heb je als je alleen nog maar op paarden gezeten hebt
Nu is dat gelukkig al heel anders, zeker sinds ik in oktober gestart ben met de mencursus. Man, wat leer ik daar veel van! En juist daarom moest en zou het er toch een keer van komen dat ik mijn eigen pony voor de wagen wilde 'uitproberen'. Gelukkig kreeg ik daar deze maand eindelijk de mogelijkheid voor!
We mochten de trailer gebruiken van de mensen waar mijn pony nu in de winterstalling staat en mijn schoonvader was bereid om met zijn grotere auto te rijden
Dus, pony al vroeg opgehaald en met een boodschappentas vol spullen vertrokken we naar Monster! Om drukte te vermijden in de bak, hadden we om 10 uur 's ochtends afgesproken. Echter was het drukker dan normaal op dinsdag met mijn menles!
Ik heb zelf nog geen tuig en wagen en deze hebben we vandaag geleend

Eerst even een rondje over het erf en vervolgens de binnenbak in.
Helaas heeft niemand me verteld dat m'n cap wel een beetje scheef zat...

In de bak was het lastig foto's maken...

Maar filmpjes konden wel!
En eentje met de GoPro
En we sloten weer af met een rondje stappen op het erf omdat dit minder zwaar is voor haar.

En wat was ze braaf! Ondanks ik zelf nog niet vlekkeloos rond stuur en nog veel moet leren, vond ik het zelf helemaal niet tegenvallen vandaag
Conditie en spieren heeft Rosa nog niet, maar ze liet zich inspannen en rijden alsof ze nooit anders gedaan heeft. Wat een onbeschrijflijk TROTS gevoel geeft dat zeg!
De volgende dag heeft Rosa uitgeslapen

Vandaag hebben we even gestapt tegen de mogelijke spierpijn na gisteren en in het zonnetje was het zo lekker dat ze ook even van de grasjes heeft mogen snoepen
Komende dagen doen we lekker rustig aan. Ik maak eerst mijn mencursus af en daarna gaan we op zoek naar een wagentje en goed tuig en wil ik onder begeleiding het mennen rustig oppakken met Rosa.
Ondanks ik altijd die hard ruiter ben geweest kan ik zeggen dat ik zo enorm blij ben met deze pony, we hebben echt geluk met zo een lieve, brave pony als deze

Hebben jullie tips na het zien van de foto's en beelden? En hoe kunnen we ons nog meer voorbereiden op het mennen van het voorjaar/ zomer? Denk daarbij aan soorten trainingen voor de pony?
Bedankt voor het kijken!
Groetjes, Willemijn
)