Mijn naam is Dian Bloodshoofd, ik doe de opleiding Dierverzorging niveau 4. Ik zit nu in mijn laatste jaar en daarvoor moet ik een ondernemingsplan maken. Deze maak ik over een NH les stal voor kinderen en jongeren. Nu moet ik daarvoor ook een marktonderzoek doen, en heb ik deze enquête gemaakt.
Zijn er mensen die deze zouden willen invullen? Het duurt maar eventjes. Alvast bedankt!
Vergeet niet een apart papiertje te halen voor het led geven, anders kan je gedonder krijgen met de verzekering. NH is erg breed, wat wil je precies gaan doen, en wat is je ervaring hier mee?
Klopt, dit jaar sluit ik mijn opleiding dierverzorging niveau 4 af. Daarna wil ik de twee opleidingen van Emiel Voest gaan volgen. Daarna wil ik clinics en cursussen van verschillende NH methoden gaan volgen. Ik pin mij niet vast op een methode, ik gebruik eigenlijk van verschillende dingen wat en natuurlijk mijn eigen manieren. Dit heb ik tot nu toe gebruikt bij eigen paarden, en train paarden. Maar om een verzekering te kunnen afsluiten moet ik natuurlijk een diploma hebben.
larissa96
Geplaatst: 14-01-16 20:19
Ik heb hem voor je ingevuld! Echter zou ik je enquête wel nog even aanpassen als je hem zelf ook daadwerkelijk wilt gaan gebruiken later. Je vraagt nu enkel of mensen geïnteresseerd zijn in een kleinschalige natural horsemanship stal en waar. Je kan beter verschillende vragen erbij stellen als: - Wat verwacht je van een nh stal? (antwoord opties als 'alleen lessen in rijden' 'alleen lessen in grondwerk' 'een grote kudde die 24/7 buiten staat met elkaar, waarbij er ook lessen zijn in het kijken naar het gedrag van de paarden, jezelf je paard uit de kudde haalt etc.' etc.) - Wat verwacht je van de lessen? - Wat voor paarden zou je hier voor willen? - Moeten er ook buitenritten gegeven worden? (--> locatie in het bos of in de stad?) - Waar zou je voor betalen?
En zo zijn er nog veel meer vragen die je kan stellen om voor jezelf duidelijk te krijgen hoe mensen jou idee voor zich zien en of er daadwerkelijk vraag naar is. Als je echt een ondernemingsplan wil gaan schrijven om ook daadwerkelijk uit te voeren in de toekomst, heb je veel meer informatie nodig dan de vragen die je nu ziet. Door ook opties als 'anders' bij de mogelijke antwoorden neer te zetten heb je ook nog kans op andere invalshoeken op je idee.
Ik hoop voor je dat je er wat mee kan en dat je uitvoering gaat lukken!