Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
JudArthos schreef:Duidelijk zijn, liefst nog een beetje overbluffen. Lopen = lopen.
Eventueel een plastic zakje aan het uiteinde van de zweep?
elenaMM77 schreef:ging om een issue in het grondwerk Bowen..
niet over wanneer hij onder het zadel is.. dan neem je geen zweep met een plastic zakje natuurlijk.
Horse_Nature schreef:Ik denk dat er rijtechnisch iets mis is gegaan met het inrijden. Dit heb ik niet zelf gedaan aangezien het niet mijn eigen paard is. Ik weet alleen dat ze naar een trainingsstal is geweest en dat de eigenaresse ook altijd problemen heeft gehad met het wegrennen te pas en te onpas. Zelf heb ik al wel gemerkt dat het er wel uit te rijden is met veel liefde en geduld![]()
Ik was gewoon heel benieuwd naar tips over het longeren omdat ik niet weet hoe ik dat aan moet pakken, juist omdat ze me zo negeert.
Bowen schreef:JudArthos schreef:Duidelijk zijn, liefst nog een beetje overbluffen. Lopen = lopen.
Eventueel een plastic zakje aan het uiteinde van de zweep?
Ja, want een paard dat verder onder je wegrent en dus onzekerheid toont heeft echt nog meer druk nodig.
Dit is een recept om je paard te laten ontploffen of echt fy te zeggen.
Evelijn schreef:Weet je wat ze al geleerd heeft? Want klinkt zo alsof ze maar weinig kent. Beetje achter je aan lopen en wijken voor druk is zo aangeleerd maar een rondje aan een longe lopen of aandraven op commando moet je paard wel aanleren.