Ik heb sinds kort een paar tonnen die ik kan gaan gebruiken tijdens het grondwerken. Nu vroeg ik me af of jullie nog leuke ideeën/oefeningen wisten om met die tonnen te doen, behalve er overheen springen
Ben benieuwd!
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
?
Sarah_Fons schreef:Je hebt ook "the squeeze game" van Parelli. Hier kan je de tonnen naast elkaar zetten en hem hierdoor laten lopen. Je maakt de opening steeds kleiner, zodat het voor je paard steeds "enger" wordt om hierdoor te gaan. Het is de bedoeling dat je paard uiteindelijk heel kalm door de opening kan lopen, zonder dit eng te vinden.
Achteraf kan je het nog moeilijker maken door je paard bv. achterwaarts door de opening te sturen enz. Je kan hier op het internet nog meer uitleg over vinden
DianXX schreef:Zet een stoeltje neer, en op een bepaalde afstand de tonnen neerzetten of leggen.
Zelf op het stoeltje zitten en je paard achterwaarts tussen de tonnen door laten gaan. Poortje steeds wat kleiner maken.
Figure 8, squeeze, laat het paard de ton vooruit rollen met de neus of voorbenen, ga zelf op de ton zitten of staan wanneer de ton rechtop staat en laat het paard cirkelen, sideways van je af en naar je toe als jij op de ton staat etc etc.
renate561 schreef:Ik zet zelf de tonnen heel vaak in een vierkant. Hier heb je natuurlijk wel 4 tonnen voor nodig maar je kan ze er op veel manieren door heen sturen.
Ook heb ik mijn paard geleerd om als ik links van een ton erlangs loop en wijs naar de rechterkant van de ton, dat zij dan langs de rechterkant moet lopen.