Ik weet niet of ik me hier bij het juiste onderwerp bevind maar goed.
Een paar maanden terug is mijn paard zijn schedel gebroken/verbrijzeld door een trap van een
ander paard. Na een tijd in de kliniek mocht hij weer naar huis. Vanwege zijn leeftijd en een te risicovolle operatie is hij niet geopereerd. Na onderzoeken (röntgen foto's etc. ) is gebleken dat er niks gevaarlijk in de weg zat en alles is mooi geheeld. Hij is nu blind aan een kant en zijn oogkas is niet intact. Achter zijn oor zat ook breuk. Sinds kort ben ik met hem voor het eerst weer buiten wezen rijden hij vond het heerlijk dit heb ik gedaan met een halster ( mijn teugels eraan vast gemaakt ) omdat dit het minste druk geeft op zijn hoofd. Voor het ongeluk reed ik vaak met hem in de bak zonder hoofdstel en zadel "free riding" dus. Nu is mijn vraag wat is een ander alternatief , ik vind een halster onhandig omdat hij van zijn plek glijd ik wil hem ook niet al te strak aan trekken vanwege de breuk boven aan zijn schedel ook al heelt dit ( of is waarschijnlijk al geheeld ) vind ik het toch geen prettig idee om hier druk op te leggen. Ik heb ook aan bitloos gedacht maar heb het idee dat dit alsnog veel druk legt op bepaalde punten. Hij is niet moeilijk dus ik heb niet iets nodig wat hem makkelijker in bedwang houd als jullie snappen wat ik bedoel
. Als iemand iets weet dan hoor ik het graag niet geschoten is altijd mis.... Groetjes