ik heb een hoofdstel aangeschaft en wil haar graag wat meer beweging geven en leuke dingen met haar doen.
zij kende tot voorheen het hoofdstel ook nog niet, en dat gaat nu prima! ik krijg het bit makkelijk in em alles gaat op haar tempo, ben wel voorzichtig met trekken in haar mond.. misschien iets te voorzichtig? ik ben laatst met haar de bak in geweest met een touwhalster en longeerlijn. ik heb eerst een poos meegelopen met haar en uiteindelijk kon ze alleen om mij heen stappen met veel sturing van mij.. draf en gallop heb ik geen aandacht aan besteed.. ik wil eerst dat ze snapt dat ze om mij heen moet lopen voor ik verder ga. ik ren soms een stukje met haar mee en dan word ze heel vrolijk.. wil ze galloperen en zelfs een bokje maken. omdat ze al 15 jaar is en er nooit wat met haar is gedaan zou ik graag wat tips willen hoe ik dit het beste aan kan pakken. ik en de pony hebben wel een sterke band, maar ik deed gewoon niet veel met haar behalve knuffelen en poetsen. pony vertrouwd mij en ik vertrouw haar, maar ik wil het haar wel goed aanleren zonder dat ze in paniek raakt, want ze kan van dingen die ze niet kent nogal in paniek raken.
alle tips en ervaringen zijn welkom!
maar blijf alsjeblieft wel netjes!
liefs, van mij

ik weet dat het hoofdstel niet goed zit! dit is al aangepast en dus niet meer het geval!