Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Letsdunit schreef:Heb je een betrouwbare pony waar je haar eventueel in tweespan mee kunt zetten ? Ik heb er ook eentje die helemaal over de rooie is gegaan, ze stond trillend naast een wagen, doodsbang. Het heeft een jaar geduurd maar samen met een betrouwbare pony zijn we nu zover dat zij nu naast mijn jonge ponies loopt.
Rustig aan, stapje voor stapje zorgen dat je pony weer een beetje vertrouwen krijgt, neem je tijd.
Heb je haar zelf beleerd ?
ReadTheRulez schreef:Als je denkt dat dit door het tuig komt,sinds ze geschoren is, zou ik haar wat meer aan het tuig laten wennen zonder haar daadwerkelijk in te spannen.
safina schreef:![]()
Toen ik de mijne voor de eerste keer geschoren had, was hij ook behoorlijk hysterisch toen ik hem een dag later voor de wagen zette. Hij vond duidelijk het tuig op zijn geschoren huid niet fijn.
We hebben het daarna rustig opgebouwd. Eerst aan de lange lijnen lopen met het tuig op, paar keer aan de strengen hangen etc. Daarna was er niks meer aan de hand.
Deni11 schreef:safina schreef:![]()
Toen ik de mijne voor de eerste keer geschoren had, was hij ook behoorlijk hysterisch toen ik hem een dag later voor de wagen zette. Hij vond duidelijk het tuig op zijn geschoren huid niet fijn.
We hebben het daarna rustig opgebouwd. Eerst aan de lange lijnen lopen met het tuig op, paar keer aan de strengen hangen etc. Daarna was er niks meer aan de hand.
Ja dat dus, en vooral de broek is al helemaal net prettig maar ik ben dus niet de enige die hier 'problemen mee heeft
Ik ga dus gewoon alles weer rustig opbouwen..!
Dennis schreef:Denk je dat je er zelf nog vol vertrouwen mee zou kunnen gaan rijden?
Zo nee, lekker zo laten en niet verder gaan.
Ik heb er ook een staan, super brave pony, super kinderpony. Maar daar gaat geen wagen meer achter.
Begeleid worden door iemand met een menbewijs is leuk, maar hou er rekening mee dat je je menbewijs al na 10 lessen met een ervaren paard zou kunnen halen. Dat is voor mij een diploma wat weinig waard is, zeker wat betreft betuigen van jonge, of zelfs getraumatiseerde, pony's.