[AR] Nieuwe tweewieler achter Amadeus!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

LS_fotos

Nieuwe tweewieler achter Amadeus!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 22:38

Sinds afgelopen maandag heb ik mezelf een sinterklaas cadeautje gegeven, een trainingssulky zodat ik en stalgenoot kunnen rijden in de bak tijdens winterperiode. Alleen is de bak nu nog niet te doen, door de enorme nattigheid afgelopen tijd! Echter vind ik het meer een dressuur kar, dan een trainingskar, dus misschien ga ik er ooit nog wel eens mee op wedstrijd verschijnen!

Hij rijd ontzettend lekker. :D

Vandaag heeft hij er even 10 minuutjes voor gestaan, want met een tweewieler en deze pony ga ik niet de weg op. :')
Dus even gebruik gemaakt van parkeerterrein voor wat foto's.

Afbeelding

Hij moet nog even wennen aan het smalle lamoen, hij is mijn marathonwagen gewend en tja dan zit je hier echt ingehezen! :')
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na even wennen vond hij dat hij wel kon flapperen met die benen! Nou prima jongen al jij wil gooien met die beentje dan doe je dat!
Afbeelding
Maar de rust er weer in kan ook.
Afbeelding
En er weer uit!
Afbeelding

Afbeelding

We begonnen wat te strekken, dus vroeg ik wat meer...
Hij valt misschien wat uit elkaar, maar kijk hoe hij zijn best doet. Dapper ding. :)
Afbeelding

De linkerkant vind hij moeilijk, nu nog even extra natuurlijk met een smaller lamoen dan hij gewend is.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zijn onwijs lekkere bekkie en hals!
Afbeelding

lolotjeh

Re: Nieuwe tweewieler achter Amadeus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:48

geweldige foto's!!!

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:44

Chique hoor :)

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 23:48

Wauw wat een knap diertje, ga je de show mee stelen ik de dressuurring!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 07:17

Wat een chique Sinterklaas cadeau. *\o/* prachtige wagen. De pony staat er zo chique voor.

Haha en dan ben je heel dik aangekleed tegen de kou en rijd je toch zonder handschoenen. Apart :brr:

(ik zou nog wel kijken naar de maat en afstelling van je bit: de ring komt onder de neusriem vast te zitten?)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 08:45

WAUW LS, wat een prachtige combinatie heb je!

Ik wens je 100000000 maal meer geluk dan wat je tot nu toe gehad hebt.. en dat je nog heel lang mag genieten van deze topper :j

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:37

Sjieke wagen. Waarom heb je voor harde wielen gekozen ipv lucht? Vind je dat fijner rijden?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 12:41

No_no, wat super lief dankjewel!

Janouk door mijn reuma extra dik ingepakt maar om mijn vingers zitten speciale ringen voor het uit de kom schieten hiervan. Met een handschoen voel ik weinig tot niks meer daarom draag ik die dingen pas wanneer t echt niet meer zonder kan.. :)
Afstelling bit ga ik na kijken. De kinketting is een leren riempje, misschien dat dat vertekent? :)
Mijn welshjes voorheen hadden 11,5 deze knakker 10. Bit was me te duur om een nieuwe aan te schaffen (Zilco 75 euro)) ervaar geen last van dat hij te lang is bitringen zal wel netter staan.
Heb trouwens meerdere bitjes nog wat zoekende.

Voor de rest bedankt allemaal!

Gett, dat hoop ik. :D

50plusser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 12:56

whow wat is dit gaaf meid!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 13:04

Prachtig!

Jij bent wel heel lief voor jezelf geweest <:)
Gelijk heb je!
Geniet ervan *\o/*

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 20:48

Ziet er erg mooi uit! Vooral de details op het wiel. :D

Het doordraaien van het bit en (vooral) het kantelen van de scharen viel mij ook op. De smalle welshmondjes bij dit soort tussenmaatjes maakt het bit kiezen niet makkelijker. Ik zou de juiste bitmaat hoog op het verlanglijstje zetten voor het volgende cadeautje. ;) Daar zal je ook weer profijt van hebben tijdens het rijden. Welshjes vinden het ook zo fijn om lekker op de voorkant te leunen en aan de achterkant uit elkaar te vallen. ;)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 20:54

Zou het ook geen oorzaak hebben dat het met een leren riempje zit ipv kinketting ? Ik had het er nooit zo op maar hij schuimt zo lekker op dit bit.

Jou pony past er trouwens wel in tweespan naast!

Leuk detail he op het wiel. :D hij heeft het ook op de spatborden, en de zeikanten van de bok hebben een ijzer.

Zus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:04

Wat een prachtige tweewieler en je pony staat er geweldig voor <3

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:05

@LS ja, volgens mij zouden ze qua maat (1.30) ook precies naast elkaar passen. :D

De details maken de wagen helemaal af! Erg chic en zeker niet zomaar een trainingswagentje ;)

Het kantelen zit 'm niet in het leren riempje, alhoewel ik zelf liever met kinketting zou rijden. Een ringetje verschil kan ook heel veel invloed hebben op hoofd/halshouding. Waarom heb je voor een leren riempje gekozen?

Ik heb zelf bij mijn eigen pony dat af en toe de linkerschaar iets wil kantelen, dan is meneer zich aan het spannen in zijn lijf op links (voornamelijk hals en kaak). Zodra hij loslaat is alles goed en hangt de boel recht. Maar mijn bit is gewoon pas (volgens mij een 11 of 11,5) en die kantelt dus lang niet zo extreem als die van jou. Als ik naar jouw foto's kijk, zie ik nu niet heel veel spanning bij de pony op een enkel moment na. Jij zoekt natuurlijk ook contact/aanleuning met je handen, dus ik denk dat daardoor de scharen meedraaien omdat ze daar alle ruimte voor hebben door de breedte van dit bit. Daardoor is jouw communicatielijntje met zijn mond nu niet optimaal en daar valt zeker winst te behalen. Als hij te diep zakt (en op de voorhand gaat lopen), moet jij hem met een simpele ophouding weer van zijn voorhand afhalen. Probeer hem dat vooral nu af te leren, want in een later stadium is dat heel moeilijk kan ik uit ervaring vertellen :o

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 21:27

Ja dat voorhand verhaal snap ik daarom vind ik het ook zo raar dat ik hem op les op de voorhand moet laten lopen en diep naar beneden... Want later kan hij wel omhoog. Maar daar heb ik ook mijn twijfel over. Heb veel van die dieplopende kniezakkers gehad maar dat is echt niet fijn en krijg je er amper uit.

Ik ga eens naar het bit kijken. Hij zit ook losjes die riem dus dat kan het ook nog zijn dat hij doorschaart.
En anders ander bitje eens. Foto volgt!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:32

Ik ben nog steeds helemaal weg van jullie wagentje :D

En wat blijft Amadeus toch een knapperd! :j

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:56

Wauw, wat een chique wagen <3 , en een erg mooie pony <3 <3 .

Mss een kleine (veiligheids)tip: wanneer je de twee ogen vooraan aan het lamoen met elkaar verbindt, bv met een lederen riempje of een sporenriempje, kan je lichtoog nooit uit je lamoen komen terwijl de snelkoppeling er nog steeds voor zorgt dat je snel kan loskoppelen. Het lederen riempje laat je gewoon zitten. (hoop dat ik het duidelijk uitgelegd heb)

Nog veel plezier samen!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 21:57

Oh, en mag ik je vragen waar je het bontje voor het borsttuig vandaan hebt aub?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 22:06

Dat kleine bontje onder het borsttuig bovenop bij de manen bedoel je ? dat is een kin bontje. Mijn pony is namelijk geschoren en heeft een heel erg gevoelige huid, hij lag bij zijn voorbenen helemaal open. Heb voor de zekerheid ook daar maar een bontje gedaan.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:14

Ik vind het een plaaaaatje van een tweewieler! Daar ga je heel veel plezier aan beleven !! Met Am echt uber gave combi!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:19

LS_fotos schreef:
Dat kleine bontje onder het borsttuig bovenop bij de manen bedoel je ? dat is een kin bontje. Mijn pony is namelijk geschoren en heeft een heel erg gevoelige huid, hij lag bij zijn voorbenen helemaal open. Heb voor de zekerheid ook daar maar een bontje gedaan.

ah oké. Goed gezien! Een kinbontje gaat bij mijn tuig mss niet meer passen, te klein vermoed ik, maar het brengt me wel op ideeën :)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-15 22:19

Je hebt ook gewone bontjes (lamsvel) die je erover heen kan doen Lukasje. Die ga ik ook nog halen, want deze draait door het elastiek. :)

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 22:34

LS_fotos schreef:
Ja dat voorhand verhaal snap ik daarom vind ik het ook zo raar dat ik hem op les op de voorhand moet laten lopen en diep naar beneden... Want later kan hij wel omhoog. Maar daar heb ik ook mijn twijfel over. Heb veel van die dieplopende kniezakkers gehad maar dat is echt niet fijn en krijg je er amper uit.

Ik ga eens naar het bit kijken. Hij zit ook losjes die riem dus dat kan het ook nog zijn dat hij doorschaart.
En anders ander bitje eens. Foto volgt!

Over de manier van lessen kan ik helaas niets nuttigs zeggen, dat kan je beter met je instructie overleggen. Er zit natuurlijk een verschil in neerwaarts rijden en op de voorhand gaan lopen. Ik heb mijn pony eerst een tijdje neerwaarts gereden in de training, omdat hij zo'n lekkere onderhals (speknekje ;)) had ontwikkeld. Nu ga ik hem weer meer bij elkaar rijden en in de oprichting. Als hij moe wordt en het zwaar vindt, dan wil hij voorover duiken en valt hij uit elkaar. Maar oefening baart kunst, dus dat wordt gelukkig al een stuk minder!