Paardlief heeft als jong dier wel eens vrij-gesprongen maar daarna eigenlijk nooit meer. Ik heb vorig jaar eens een (afrasterings)paaltje in de bak gelegd en gedacht dat paard daar wel even overheen zou wandelen.
Niets was natuurlijk minder waar en nadat paard was bijgekomen van de schrik door dat vreselijke enge monster dat daar zomaar in de bak lag, kon ik het vergeten dat mevrouw haar voeten er ook nog eens overheen zou zetten. Nadat ik heb geprobeerd om voor haar aan te lopen, naast haar te lopen, haar eroverheen te duwen vanaf de achterkant en op mijn knietjes had gesmeekt of ze er alsjeblieft overheen wilde lopen bleek dit alles tevergeefs.

Nu is mijn vraag, hoe overtuig ik paardlief dat balkjes geen vreselijke paard-etende monsters zijn en dat ze daar gewoon relaxed overheen mag lopen, walsen, springen of dansen? Even zonder gekheid, misschien heeft iemand advies waar ik het beste kan beginnen. In een heel grijs verleden heb ik met vorige paarden wel vaker met balkjes gewerkt en ook wel gesprongen onder het zadel, maar nog nooit met zo'n vastberaden -ikgadatechtnietdoen- paard.