hulp gevraagd met: "het compliment"

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mowgli4

hulp gevraagd met: "het compliment"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 19:49

hallo bokkers,

ik doe samen met mijn shetlander aan vrijheidsdressuur. dit doen we nou al wel dik 2 jaar.
nou kan hij ook al enorm veel, maar toch wil het compliment toch niet helemaal lukken.

ik zet hem dan in de spagaat, pak dan een voetje en vraag die naar achteren. dit doet hij dan braaf, maar houd het niet erg lang vol.
dus nu mijn vragen: hoe zorg ik ervoor dat hij dit langer vol houd?
hoe zorg ik er voor dat hij dit uiteindelijk ook op zweep commando doet (of in iedergeval met minder hulp van mij)?
en wat voor commando zeggen jullie bij het compliment.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen :D

elselianta

Re: vrijheidsdressuur "het compliment"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:55

Het langer volhouden ik denk ik een kwestie van oefenen, belonen, leren wachten.
Op zweep commando is hoe ik het heb gedaan onder begeleiding van Thamar:
Arthur kon het zelfde als jou pony kan, ik heb het uitgebreid tot de achterkant van de zweep tegen zijn knieholte (?) te houden, dus het stuk waar het been buigt :') En dan steeds minder zijn voet vast houden zodat hij op een gegeven moment het op de achterkant van de zweep kent. Daarna uit bereiden naar de gewone kwant van de zweep, wel op hetzelfde stuk houden dan :P En verder ben ik nog niet :)

Ik hoop dat je het snapt :D

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 19:57

elselianta schreef:
Het langer volhouden ik denk ik een kwestie van oefenen, belonen, leren wachten.
Op zweep commando is hoe ik het heb gedaan onder begeleiding van Thamar:
Arthur kon het zelfde als jou pony kan, ik heb het uitgebreid tot de achterkant van de zweep tegen zijn knieholte (?) te houden, dus het stuk waar het been buigt :') En dan steeds minder zijn voet vast houden zodat hij op een gegeven moment het op de achterkant van de zweep kent. Daarna uit bereiden naar de gewone kwant van de zweep, wel op hetzelfde stuk houden dan :P En verder ben ik nog niet :)

Ik hoop dat je het snapt :D

ik denk dat ik wel ongeveer snap wat je bedoelt :D
ik denk ook dat ik hier wel wat aan heb, super bedankt voor je reactie! :)

Muronia

Re: hulp gevraagd met: "het compliment"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:04

Verplaatst van PP naar -> TVG