Wandelen met Paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SnuitjeLove

Wandelen met Paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 19:31

Hallo bokkers,

Ik wandel nu sinds een tijdje met mijn pony.
Aangezien ze een paar weken geleden een kreupelheid heeft gehad en ik op aanraden van de dierenarts met haar moest gaan wandelen, heb ik de smaak te pakken gekregen en vind ik het zelfs leuk om te doen.
Haar kreupelheid is op het moment weer over en ik zou in principe weer kunnen gaan rijden. Maar ik vind het wandelen eigenlijk veel leuker om te doen. Ze is inmiddels al 19 jaar, dus ik denk dat ik haar niet zo'n plezier er meer mee doe om heel intensief te gaan rijden, en ook merk ik dat onze band echt beter wordt door het wandelen. + het is goed voor mijn eigen conditie.

Nu ben ik opzoek naar bokkers met ervaringen met wandelen met lange afstanden wandelen of hebben jullie tips om het wandelen leuker, uitdagender te maken?
Ik wandel zelf met een gewoon halster en touw. Maar ik dacht misschien dat een touwhalster met een bontje eronder wat lichter is tijdens het wandelen? En misschien een wat lichter/langer halstertouw.
Zijn er nog oefeningen die jullie onder het wandelen doen? Ik wil het graag wat leuker maken zodat het niet begint te vervelen!

Mijn pony is verder verkeersmak, en totaal niet druk tijdens wandelen ze past zich aan mijn tempo aan en stopt wanneer ik stop. Dus dat zit er al in.

Mocht hier al een topic over zijn, dan hoor ik dat graag!

Rijlaarsdam

Re: Wandelen met Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:43

buiten wandelen is fietsen met je paard ook erg leuk en goed voor beiden.
Dit moet je langzaam opbouwen op een rustiger weg.

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:49

Ja! Hier ook een wandelaar met pown. Oude dame van een jaar of 20 dus ze kan niet heel veel meer maar nog ontzettend fris in de bol dus vind ze het ontzettend leuk om te doen.

Ik vind het altijd erg gezellig en stiekem zou ik best wel eens een wandelweekend of iets dergelijks met haar willen doen. :+

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 19:59

ja dat lijkt mij dus ook erg leuk. Ik ben van plan een rugzakje en heuptasje aan te schaffen voor paardensnoepjes en een lunchpakketje voor mezelf.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:05

Je hebt ook speciale rugzakken voor het paard.. Misschien handig als je hele dagen wilt gaan wandelen. Barefoot heeft bijvoorbeeld zoiets.

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 20:16

heb ze even opgezocht. die zijn inderdaad wel heel handig. alleen jammer dat ze zo prijzig zijn!

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:29

Ja dat is waar...
Maar een goede rugzak en heuptas voor jezelf kost ook wel wat denk ik.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:36

Ik heb zelf gewandeld met hoofdstel om meestal, en dan een touw eraan. Het touw liet ik slap hangen en wanneer ik een oefening wilde doen hoefde ik alleen maar mijn paard alert te maken en contact te houden met de teugels en dan kun je een beetje stelling buiging gaan oefenen. Wat ook leuk is om je paard zich helemaal op jou te laten focussen. Als je het durft kun je haar loslaten en dan moet ze op exact hetzelfde tempo mee blijven lopen. Wanneer jij stil gaat staan moet zij dit ook doen. Ook tempowisselingen in stap en daarna bouw je het uit met draf erbij. Je kunt het touw dan over de hals van je paard heen hangen, zo kan je er altijd makkelijk bij. Je kan haar ook rondjes laten draaien met jou mee. Je gaat stilstaan en vraagt haar mee te draaien. Ik vond wandelen soms nog wel leuker dan rijden idd! Veel wandelplezier! :)

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 20:39

ik wandel ook vaak met mijn pony, ook doen we aan fietsen.
wat leuk is om te doen om samen met iemand te wandelen en dan spullen mee te nemen om samen met de pony's te "picknicken"
natuurlijk is het ook altijd leuk om je camera mee te nemen en lekker wat foto's te schieten van je vriendje :)
veel wandelplezier :D

SnuitjeLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-15 21:09

Een heuptasje heb ik al en vaak hebben ze bij de lidl wel van die wandel/sport rugzakken.
Draven tijdens het wandelen vind ze niet echt leuk. Oren gaan dan naar achteren dus fietsen lijkt mij niet zon goed idee. Ik laat haar idd al vaak los naast me lopen met het touw over haar hals. Tis soms net een hondje haha