Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xMyrth schreef:Ik heb dit probleem ook gehad, dus lees even mee.
Bij mij was dit juist het geval wanneer ik hem aan had geraakt met de zweep. Dan stond meneer recht tegenover me en zie nog net niet "WAT MAAK JE ME NOU?!". Dan kon ik gemakkelijk de hele bak doorlopen omdat hij gewoon achteruit liep als ik naar hem toe ging en met me meedraaide als ik weer in een drijvende hoek probeerde te komen
Kasmir schreef:Gewoon les nemen lijkt me het makkelijkst, we kunnen hier we allemaal oplossingen roepen maar als jij een verkeerd signaal doorgeeft kunnen wij dat vanaf de computer toch niet zien.. Actie van het paard is altijd een reactie op jou, dan is het makkelijker als er iemand meekijkt die ziet wat er mis gaat in de communicatie tussen jullie beide.
troi schreef:xMyrth schreef:Ik heb dit probleem ook gehad, dus lees even mee.
Bij mij was dit juist het geval wanneer ik hem aan had geraakt met de zweep. Dan stond meneer recht tegenover me en zie nog net niet "WAT MAAK JE ME NOU?!". Dan kon ik gemakkelijk de hele bak doorlopen omdat hij gewoon achteruit liep als ik naar hem toe ging en met me meedraaide als ik weer in een drijvende hoek probeerde te komen
Maar waarom sta je dat toe dan? Ik ga er vanuit dat je paard bekend is met wijken voor druk en dus ook wijken voor de zweep. Dan vraag je toch direct om door te gaan en als hij maar denkt aan draaien, direct corrigeren. En dan bedoel ik niet flink meppen overigens maar doordrijven met lichaamstaal icm drijvende zweephulp. En soms is dat laatste met contact.
Klaasje schreef:Vanuit welke gangen doet hij dit? Probeer eens mee te lopen in een heel klein rondje. Wel actief, zodat je de juiste energie geeft en inderdaad zeker scheef achter het paard. Probeer die benodigde druk daarin te voelen.
Ben eigenlijk wel benieuwd naar een filmpje...