[AR] Nieuwe draaikrans nodig.. Ik draai helemaal door..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Nieuwe draaikrans nodig.. Ik draai helemaal door..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 11:39

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen.. Mijn koets heeft een dikke 2cm speling op de draaikrans.. Veel te veel, dus er is dringend behoefte aan een nieuwe..

Nu heb ik vrijdag Voskamp Hall gebeld om te vragen welke draaikrans ik dan nodig heb.. (Heb een aantal handige techneuten om me heen, die m met liefde eronder monteren..)

Maar toen ik dat vroeg werd mij verteld dat er geen standaard maat is voor zo'n ding en dat ze mijn kar dan toch echt moesten zien (heel raar, want er staan maar een paar draaikransen in zijn wrbshop) en dat de krans plus montage zo'n 350-500.- zou gaan kosten.. Nu wil ik weten of ik niet bezeken word, omdat ik een "onwetend vrouwtje* ben.. En of t dus echt klopt dat ik geen draaikrans in zin webshop kan bestellen en kan laten monteren..

Heeft iemand hier ervaring ermee?

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 11:42

Wij hebben de oude opgemeten en gewoon een nieuwe besteld die het dichtst qua afmeting in de buurt kwam bij Voskamp.
Daarna door een technische vriend eronder laten lassen, opnieuw laten spuiten en het ziet er zo goed als nieuw uit.

Edit: zie mijn pb ;)

Marg

Re: Nieuwe draaikrans nodig.. Ik draai helemaal door..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 09:55

Joh, wat balen dat je nu weer pech hebt met de wagen! Geen idee hoe dat zit met die draaikransen.
Succes, hopelijk krijg je hier genoeg reacties waar je iets mee kunt.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:09

Ik heb absoluut geen verstand van koetsen, maar ik weet dat Bardo Voskamp een hele toffe kerel is die altijd een eerlijke prijs vraagt.
Hij heeft mij enorm geholpen met een rampzalige tweewieler en op onze stal worden altijd bij hem de trailers gehuurd en gekocht omdat hij een eerlijke man is.

300-350 klinkt wel veel, maar als je twijfelt zou ik hem zeker bellen en uitleg vragen.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 13:29

300 - 350.-zou ik mee kunnen leven, maar t was 350-500.- en dat vind ik wel erg gortig tov aankoopprijs losse draaikrans (187.50 voor de duurste)..

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 22:03

Toevallig heb ik dit weekend mijn draaikrans opgehaald op paard en koets bij Kelders. Het heeft een tijdje geduurd voordat ie er was, maar hij ziet er echt super uit. Op maat gemaakt en in de juiste kleur gespoten. Fijne service.
De 300 euro inclusief montage die jij noemt klinkt ok, de 500 klinkt vrij extreem, dat gaat dan allemaal in de werk-uren zitten wanneer je draaikrans moeilijk te vervangen is. En zeker wanneer je het zelf kunt zou ik dat niet betalen.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:53

assie schreef:
Toevallig heb ik dit weekend mijn draaikrans opgehaald op paard en koets bij Kelders. Het heeft een tijdje geduurd voordat ie er was, maar hij ziet er echt super uit. Op maat gemaakt en in de juiste kleur gespoten. Fijne service.
De 300 euro inclusief montage die jij noemt klinkt ok, de 500 klinkt vrij extreem, dat gaat dan allemaal in de werk-uren zitten wanneer je draaikrans moeilijk te vervangen is. En zeker wanneer je het zelf kunt zou ik dat niet betalen.

Wordt dit niet lelijk als het gelast is? Wij hebben ervoor gekozen om eerst te lassen en dan te spuiten.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 09:49

yvje86 schreef:
assie schreef:

Wordt dit niet lelijk als het gelast is? Wij hebben ervoor gekozen om eerst te lassen en dan te spuiten.

Dat vraag ik me ook af inderdaad.. :j
Wel vedankt voor de info.. :)

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 10:03

Ik heb géén idee :o? . Ik geef het zaakje af aan een handige clubgenoot en die zorgt dat het straks netjes onder mijn wagen zit.