[AR] Menles in t zuiden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Menles in t zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 22:35

Hallo lieve Bokkers!

Even een compleet andere tak dan ik gewend ben, maar die me toch wel heel erg interesseert. Mennen.

Thuis bij mijn ouders, in Zweden, hebben we een 20 jarig shetland hengstje (Feestje, of eigenlijk Festis/Fester) die voor de wagen beleerd was en die dit enorm fijn en braaf doet. Dankzij hem wil ik nu eigenlijk echt leren mennen. Op tuigen ken ik wel en ook de basis, maar verder houdt t op.

Door ernstig ziek zijn kan ik al heel lang niet meer rijden, maar mennen ging met Feestje zo leuk en fijn en goed... Dat me dat wel moet lukken in plaats van t rijden.

Alleen kan je hier in t zuiden menles krijgen met ook een les pony/paard? Ik heb wel een eigen jaarling merrie, D-pony, die ik nu ook zeker voor de wagen wil gaan laten beleren, maar die mag eerst nog een hele tijd lekker op de wei groeien en pony zijn tot ze oud genoeg is.

Ik heb al eens uitgebreid op Google gezocht, maar helaas niets kunnen vinden... Alleen als je zelf pony/paard, wagen en tuig hebt.
Ik heb dus geen (geschikte) pony, wagen of tuig, maar wil eigenlijk toch wel heel graag goed leren mennen. Wie kan me helpen? Of is dit gewoon onmogelijk en zal ik moeten wachten tot ponylief oud genoeg is en goed bevestigd voor de wagen loopt?

Ik heb dus echt nul ervaring met mennen, alleen wat recreatief rondjes door de Zweedse bossen gereden met Feestje...

NatalieLot

Re: Menles in t zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:37

Wat is zuiden voor jou? In Zuid Limburg, landgraag bij de rimburgerhoeve kun je menlessen volgen en ik geloof bij stal ten Eshen ook

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 22:40

Geen idee of het kan, maar je zou eens kunnen vragen bij het Keelven in Someren (is omg Eindhoven)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 22:46

Zuid Limburg/Maastricht of inderdaad omgeving Eindhoven, is allebei goed!

Ik ga even kijken en informeren! Bedankt alvast.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 09:41

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 00:59

HansGrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 09:11

Zal van eyk in schinveld en de rimburgerhoeve in landgraaf

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:02

In Peer bij manege Panhof (Belgisch menbewijs maar de theorie en techniek etc is hetzelfde). Ze hebben fijne lespaarden en alle materiaal.